بر اساس آمارهای رسمی، بیشترین تعداد مرگ و میر با ۱۵ مورد در منطقه ویداربا، ۶ مورد در منطقه ماراثوادا و چهار مورد در شمال ماهاراشترا گزارش شده است.

مرگ ۲۵ نفر در پی گرمای شدید در غرب هند

به گزارش سلام نو، «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: مقامات هند روز سه شنبه اعلام کردند که از اواسط فروردین تاکنون حداقل ۲۵ نفر بر اثر گرمازدگی در ایالت ماهاراشترا در غرب هند جان خود را از دست داده اند. مناطق مختلف این ایالت دمای ۴۲-۴۶ درجه سانتیگراد (۱۰۷.۶-۱۱۴.۸ درجه فارنهایت) را تجربه کرده اند.

بر اساس آمارهای رسمی، بیشترین تعداد مرگ و میر با ۱۵ مورد در منطقه ویداربا، ۶ مورد در منطقه ماراثوادا و چهار مورد در شمال ماهاراشترا گزارش شده است. در مجموع ۳۸۱ مورد گرمازدگی در این ایالت ثبت شده است. منطقه چاندراپور به دلیل امواج گرما با دمای نزدیک به ۴۶ درجه سانتیگراد، بدترین آسیب را دید.

گزارش‌های پس از مرگ ۶ نفر تایید کرده است که آنها بر اثر گرمازدگی جان خود را از دست داده‌اند. هنوز گزارشی از ۱۹ نفر باقی مانده دریافت نشده است.

دکتر پرادیپ آوات، افسر نظارت ایالتی ماهاراشترای هند گفت: "چندین منطقه از ایالت با شدیدترین گرمای تابستان در دهه های اخیر روبرو خواهند بود. "

گزارش ها حاکی است دمای هوا در دیگر ایالت های مختلف هندوستان، از جمله مادیا پرادش، راجستان و دهلی رکورد بی سابقه ای را در سال جاری ثبت کرده است. در ماه فروردین، میانگین حداکثر دما در ماه بالاترین میزان در ۱۲۲ سال گذشته ثبت شده است.

اداره هواشناسی هند (IMD) گزارش داد که دمای هوا در ایالت های مختلف در چند هفته گذشته ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد بالاتر از حد نرمال باقی مانده است. این اداره پیش بینی کرده است که دمای هوا در مرکز هند در چند روز آینده ممکن است به ۴۷ درجه سانتیگراد برسد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید