روزه‌داری به بدن فرصتی می‌دهد تا این چربی‌ها را از ذخایر آن آزاد کرده، مصرف کند و پس از پایان روزه‌داری به جای آن چربی تازه و مناسب‌تری جایگزین کند.

توصیه‌های مهم تغذیه‌ای برای بعد از ماه رمضان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر ، بعد از ماه مبارک رمضان غذاها را در حجم کم و در تعداد وعده بیشتر میل کرده و در طول روز ۳ وعده غذای اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام و ۲ تا ۳ میان‌وعده مصرف کنید.

مهنوش صاحبدل کارشناس تغذیه گفت: با توجه به اینکه بعد از ماه مبارک رمضان که وزن و چربی و قند خون متعادل شده است، توصیه می‌شود که روزه‌داران در برنامه غذایی خود تعادل و تنوع داشته باشند.

وی اظهار کرد: بعد از ماه مبارک رمضان غذاها را در حجم کم و در تعداد وعده بیشتر میل کرده و در طول روز ۳ وعده غذای اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام و ۲ تا ۳ میان‌وعده مصرف کنید. بدن انسان برای حفظ سلامتی خود همواره مقداری از چربی و مواد غذایی را در نقاط مختلف ذخیره می‌کند. به مرور زمان چربی‌های ذخیره شده تغییر رنگ داده و فشرده می‌شوند و احتمال این‌که مورد استفاده مجدد قرار بگیرند، بسیار کم می‌شود.

وی افزود: روزه‌داری به بدن فرصتی می‌دهد تا این چربی‌ها را از ذخایر آن آزاد کرده، مصرف کند و پس از پایان روزه‌داری به جای آن چربی تازه و مناسب‌تری جایگزین کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید