ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان مقصد اصلی مسافران در ایام تعطیلات عید فطر است، اظهار کرد: گیلان یکی از زیباترین استان‌های کشور در فصول مختلف سال از جمله بهار است و با توجه به تعطیلات عید فطر مسافران زیادی در حال ورود به گیلان هستند.

وضعیت تردد در جاده‌های کشور در تعطیلات عید فطر / تردد در جاده چالوس چگونه است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، باتوجه به تعطیلات مربوط به عید فطر وضعیت سفرها و تردد در جاده‌های کشور به‌ویژه مسیرهای منتهی به شمال کشور چگونه است؟

عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به آمادگی پلیس برای تسهیل عبور و مرور و همچنین تامین نظم و امنیت شهروندان و مسافران در تعطیلات عید سعید فطر گفت : در ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش ۲۰۲ درصدی ورود خودرو از شهرستان رودبار و همچنین افزایش ۲۶ درصدی وسایل نقلیه از محور ورودی چابکسر بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه بیش از ۷۵ تیم پلیس راه برای تسهیل در رفت و آمد خودروهای ورودی به استان پیش بینی شده است گفت: برای افزایش ورود ۸۲ هزار خودرو به گیلان ، افزایش ۲۲۸ درصدی ورود خودروایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای قدیم رشت – قزوین و آستارا – اردبیل و بالعکس برای تردد کلیه تریلرها و کامیون‌ها اعمال می‌شود.

وی از ورود حدود ۸۲ هزار خودرو به استان خبر داد و بر لزوم همکاری شهروندان و مسافران با پلیس برای برقراری نظم و امنیت تاکید کرد و از مسافران خواست زمان برگشت به شهرهای خود را مدیریت کرده تا سفری مطمئن و ایمن داشته باشند.(خبرگزاری صداوسیما)

ورود بیش از یک میلیون مسافر به گیلان

ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان مقصد اصلی مسافران در ایام تعطیلات عید فطر است، اظهار کرد: گیلان یکی از زیباترین استان‌های کشور در فصول مختلف سال از جمله بهار است و با توجه به تعطیلات عید فطر مسافران زیادی در حال ورود به گیلان هستند.

وی با اشاره به وجود بیش از دو هزار خودرو به استان گیلان گفت: بر اساس آمار و از تاریخ هشت تا ۱۱ اردیبهشت دو هزار و ۳۶۸ خودرو وارد استان گیلان شدند که این امر نشان‌دهنده رشد ۲۹.۷۴ درصدی در این‌ حوزه است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان از ورود بیش از یک میلیون مسافر به این استان از طریق زمینی و هوایی خبر داد و افزود: تاکنون یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۴۷۶ نفر به استان گیلان سفر کرده که در این حوزه شاهد رشد ۲۶.۲۳ بودیم و از این تعداد یک میلیون و ۳۹هزار و ۶۳۴ نفر هم در اقامتگاه‌های گیلان اسکان یافتند.

جهانی با تاکید بر لزوم توجه به حفظ امکان تاریخی در استان گیلان بیان کرد: گیلان دارای بناهای تاریخی بسیار زیاد در حوزه‌های مختلف است که در این مدت سه هزار و ۳۵۵ نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند که در این بخش هم دارای ۱۸.۶۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

وی نقش ورود مسافر و گردشگر به گیلان در  رشد اقتصادی منطقه را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: یکی از راه‌های کسب درآمد در استان گیلان ورود مسافر و گردشگر به این استان است که خوشبختانه در چند روز گذشته درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل ۵۸.۲۵ درصدی می‌باشد.(فارس)

تردد در مسیر شمال به جنوب جاده چالوس ممنوع شد

تردد از مسیر شمال به جنوب محور چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع است و ترافیک در این محور در مسیر جنوب به شمال حدفاصل دوراهی شهرستانک تا پیچ سرهنگ و حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه سنگین و در تونل البرز هم نیمه سنگین است.

ترافیک در آزادراه تهران – شمال حدفاصل تونل ۱۸ تا انتهای مسیر هم سنگین است.(ایسنا)

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید