از بعدازظهر چهارشنبه(۱۴ اردیبهشت) افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد و طی روز پنج شنبه (۱۵اردیبهشت) کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست.

گزارش هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ / کدام استان‌ها بارانی می‌شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران در نقاط مختلف کشور گفت: امروز(۱۳ اردیبهشت) بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور غبار آلود است همچنین از بعدازظهر چهارشنبه(۱۴ اردیبهشت) افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد.

صادق ضیاییان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در نوار شرقی، شمال غرب و سواحل دریای خزر ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد همچنین در برخی مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت) بارش در نوار شمالی کشور و در شمال استان‌های کرمانشاه، همدان و مرکزی ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر اینکه شدت بارش در شمال شرق است، اظهارکرد: پنج شنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و استان‌های تهران و قم و در غرب دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. جمعه (۱۶اردیبهشت) نیز در شمال غرب، البرز، قزوین، تهران، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین در ارتفاعات واقع در بوشهر، کرمان و یزد بارش رخ می‌دهد.

وی افزود: شنبه(۱۷ اردیبهشت) بارش در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. پنجشنبه و جمعه (۱۵و۱۶اردیبهشت) در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور وزش باد قابل توجه است.

به گفته ضیاییان امروز ( ۱۳ اردیبهشت) شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند.

وی با اشاره به آسمان غبارآلود برخی مناطق کشور اظهارکرد: امروز بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور غبار آلود است. از بعدازظهر چهارشنبه(۱۴ اردیبهشت) افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد و طی روز پنج شنبه (۱۵اردیبهشت) کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۴اردیبهشت ماه) نیمه ابری و گاهی وزش باد و باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی پنج‌شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) نیمه ابری تا ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: امروز (۱۳ اردیبهشت ماه) اراک با کمینه دمای ۶ درجه سانتیگراد و فردا (۱۴ اردیبهشت‌ماه) ارومیه با کمینه دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان خواهند بود همچنین امروز و فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۵ و ۳۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید