اوکراین از آمریکا خواهد خواست تا روسیه را به عنوان دولتی حامی تروریسم دسته بندی و معرفی کند.

درخواست اوکراین از آمریکا برای تروریستی نامیدن دولت روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «روسلان استفانچوک»، رئیس پارلمان اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که پارلمان اوکراین پیش‌نویس لایحه‌ای را تنظیم کرده است که از ایالات متحده می‌خواهد تا دولت روسیه را به عنوان دولت حامی تروریسم به رسمیت بشناسد.

استفانچوک در پستی در حساب کاربری خود در فیس بوک نوشت: «اقدام آمریکا علیه روسیه این کشور را از بقیه جهان منزوی می‌کند و امکان تقویت تحریم‌های بین المللی علیه آن را فراهم می‌کند.» رئیس پارلمان اوکراین همچنین با اشاره به دولت مسکو افزود: «ما باید تروریست‌ها را از جهان متمدن به هر وسیله ممکن جدا کنیم.»

روز دوشنبه همچنین، مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که تصور نمی‌کند روسیه قصد حمله اتمی به کشورش را داشته باشد. «آندری یرماک»، در گفتگو با اسکای نیوز گفت: بر این باورنیست که مسکو حمله اتمی علیه کشورش انجام دهد، زیرا تصمیم گیرندگان روسیه می‌دانند که ممکن است در یک جنگ جهانی و هسته‌ای جان خود را از دست بدهند.

این مقام اوکراینی ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند به زودی نیروهای روسیه را شکست دهد و پیروزی را تضمین کند.

به ادعای یرماک، تاکتیک روسیه استفاده از باج خواهی برای ترساندن حریف است، خواه با تهدید قطع انرژی اروپا خواه با تهدید به استفاده از سلاح‌های شیمیایی یا هسته‌ای در اوکراین!

وی افزود: همانطور که رئیس جمهور زلنسکی گفته است، تهدید هسته‌ای از سوی روسیه وجود دارد. اما من شخصاً معتقد نیستم روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده کند. افرادی که این تصمیم‌ها را می‌گیرند می‌خواهند زندگی کنند و اگر به سلاح‌های هسته‌ای روی بیاورند، پایان کار خواهد بود. یک جنگ هسته‌ای جدید خواهد بود و احدی نمی‌داند که پس از آنچه کسی زنده خواهد ماند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید