وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه شورایعالی کار درباره افزایش ۵۷ درصدی حقوق را تصمیم کارگران و کارفرمایان اعلام کرد.

اظهارات جدید وزیرکار درباره افزایش حقوق ۱۴۰۱ کارگران

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تعاملی با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی به مناسبت هفته کارگر که شامگاه روز شنبه در مجموعه تلاش برگزار شد، بیان کرد: هفته کار و کارگر است. ما جلسات متعدد و زیادی با کارگران بزرگوار و عزیزانی که خودشان را خدمتگزار کارگران می‌دانند، تا کنون داشته‌ایم.

وی با اشاره به تاثیر افزایش دستمزد بر تورم ادامه داد: البته این رقم، تورم محدودی است. البته نمایندگان کارگری و کارفرمایی خودشان به این تصمیم رسیدند. ما الزامی در رابطه با این موضوع ما الزامی نکردیم و من آخرین نفری بودم که صورتجلسه را امضا کردم.

عبدالملکی عنوان کرد: من در جلسه دولت عرض کردم، این تصمیمی است که خود کارگران و کارفرمایان گرفتند. حتی اگر با این تصمیم برای کارگران رفاه ایجاد شود، یعنی رفاه ۶۰ درصد مردم ما تامین شده است و اگر این تصمیم دو تا سه درصد هم تورم ایجاد کند، ملالی نیست.

وی افزود: در یکی از جلسات هیات دولت، رئیس جمهور خودشان گفتند اثرات تورمی این تصمیم محدود است و کسی حق ندارد به بهانه این موضوع افزایش غیر قابل توجیه در قیمت‌ها بدهد.

وزیر تعاون بیان کرد: موضوعی که همیشه تاکید کردیم این است که دولت آیت الله رئیسی تاکیدش بر سه جانبه گرایی، یک تاکید فرمالیته نیست بلکه اعتقادی است.

وی یادآور شد: ما یک تفکر اقتصاد مقاومتی و یک تفکر لیبرالیستی در کشور داریم. در تفکر اقتصاد مقاومتی پنج اصل وجود دارد که یکی از آن مردمی بودن است. مردمی بودن باید یک جایی تجلی داشته باشد و به حرف نیست.

وی افزود: مهمترین و بزرگترین افتخارم این است که خود را خدمتگزار کارگران درهیات دولت می‌دانم و تمام قد در موضوعات کارگری از این قشر دفاع می‌کنم و حتی در صورت لزوم حمله می‌کنم.

وزیر تعاون گفت: در هیات دولت کسی جرات ندارد در محور کارگری صحبت کند. در گذشته این رویه وجود نداشته است. وزرای دولت عمدتا طرفدار تولید هستند و هوای کارفرماها را دارند.

وی افزود: این خیلی خوب است، اما من یک وقتی به رئیس جمهور گفتم در کل کابینه فقط یک نفر است که دغدغه صفر تا صد کارگران را دارد. به گفته عبدالملکی وزیر صمت به کارگران فکر می‌کند، اما حواسش به تولید است.

وی افزود: حقیقتا جامعه کارگری در دولت مظلوم است. بقیه اقشار، نمایندگانشان قدر هستند. معلمان و دانشگاهیان سه نماینده عضو کابینه دارند. وزیر علوم، وزیر بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری، نمایندگان قشر دانشگاهی هستند.

وزیر تعاون ادامه داد:، اما جامعه کارگری به نسبت وسعتش که بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشور ما را شامل می‌شود، آن طور که باید تیمشان در دولت پرتعداد نیست. اما من توانستم در دولت این موضوع را جا بیندازم.

وی گفت: در حال حاضر هر تصمیمی برای کارگران می‌گیرند، خیلی مراقب هستند، اما من که شخصا همیشه کارگران را دوست داشته‌ام، الگویم آقای رئیس جمهور است.

عبدالملکی بیان کرد: شخص رئیس جمهور خیلی پیگیر امورات کارگری هستند. در سفرهای خود به کارخانجات می‌روند و بازدیدهایی از این دست جزء برنامه‌های ثابتشان است. به هر ترتیب برای برنامه‌های کارگری اهمیت قائل هستند.

وی تاکید کرد: جامعه کارگری خیلی مهم است. اگر تصمیمی برای جریان کارگری وجامعه کارگری گرفته شود، حتی اگر اندکی در سطح کلان هزینه داشته باشد، سرجمع به نفع کشور است. زیرا جامعه کارگری بیش از ۶۰ درصد کشور را شامل می‌شود.

تشکل‌ها، عالیترین جلوه تحقق حضور مردم

وزیر تعاون گفت: مردمی بودن یعنی هر جایی که می‌شود امور را در اختیار مردم قرار دهیم، این کار انجام شود. عالیترین جلوه تحقق حضور مردم هم تشکل‌ها هستند.

وی ادامه داد: ما تاکید داریم که تشکل‌ها در صحنه حضور پیدا کنند. اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم، جریان‌های مردمی خودشان باید شرایط را به دست گیرند.

عبدالملکی بیان کرد: شورایعالی کار با اکثریت مردم رسمیت می‌یابد. از ۱۰ نفر، چهار نفر نماینده دولت و ۶ نفر نماینده مردم هستند. ما باید ملاحظات را مد نظر قرار دهیم و از تصمیم گرفته شده پشتیبانی کنیم.

وی گفت: من تا وقتی هستم از این ایده پشتیبانی می‌کنم و معتقدم هر تصمیمی مردم بگیرند، قطعا درست‌ترین تصمیم است.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد حسین IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    ما کارگران پشتوانه‌های محکمی برای وزیر عزیزمان هستم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید