رییس اسبق سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی گفت: درست در زمانی که ریاض و واشنگتن باید در کنار هم با تهدیداتی که ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، می‌ایستادند، آنها ما را ناامید کردند.

 آمریکایی‌ها ما را ناامید کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ترکی الفیصل سفیر اسبق عربستان سعودی در لندن و واشنگتن در گفت‌وگو با شبکه خبری عرب نیوز با تکرار اتهامات ریاض نسبت به تهران گفت: به ویژه نفوذ ایران در یمن و استفاده ابزاری آن از حوثی‌ها «نه تنها ثبات عربستان سعودی بلکه امنیت و ثبات راه‌های دریایی بین‌المللی» را در دریای سرخ، خلیج فارس و دریای عرب (عمان) تهدید می‌کند.

وی با اشاره به خروج نام حوثی‌ها از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ افزود: این حقیقت که رییس جمهور بایدن، حوثی‌ها را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی خارج کرد، باعث جسورتر شدن آنها در حملاتشان به عربستان و همچنین امارات شده است.

ترکی الفیصل با بیان اینکه ما همواره روابط خود با آمریکا را استراتژیک در نظر می‌گیریم، در پاسخ به این سوال که چه تعداد از سعودی‌ها احساس می‌کنند که از سوی یکی از نزدیک‌ترین متحدان به آنها خیانت شده است، اظهار داشت: ما در روابط خود فرازونشیب‌های فراوانی در طول سال‌های گذشته داشته‌ایم و شاید در حال حاضر نیز شاهد یکی از این افت‌ها باشیم. به طور مشخص این افت از زمانی که رییس جمهور آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفت که عربستان سعودی را «منفور» خواهد کرد. و البته او بدنبال اجرای موعظه خود هم رفت: اول از همه با توقف عملیات‌های مشترکی که آمریکا با پادشاهی عربستان در مواجهه با چالش شورشیان به رهبری حوثی‌ها در یمن علیه مردم یمن داشت. و دوم با انجام اقداماتی مشابه از جمله دیدار نکردن با ولیعهد عربستان و اعلام علنی اینکه با وی دیدار نخواهد کرد و در یک سطح دیگر خروج باتری‌های موشک‌های ضد هوایی از عربستان در حالی که ما با حملات فزاینده از سوی حوثی‌ها روبه‌رو بودیم و آنها از موشک‌ها و پهپادهای ایرانی استفاده می‌کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید