آمریکا علاوه بر دعوت از رهبران کشورهای جزیره‌ای پاسیفیک، قصد دارد روابط دیپلماتیکش با کشورهای اقیانوس آرام را که دهه ها در آن هیچ سفیر و فعالیتی نداشته، افزایش دهد.

دعوت از رهبران پاسیفیک برای حضور در کاخ سفید

هماهنگ کننده کاخ سفید در امور هند-پاسیفیک امروز (دوشنبه) اعلام کرد، دولت آمریکا قصد دارد روابط دیپلماتیک با کشورهای جزیره‌ای اقیانوس آرام را افزایش دهد و این برنامه شامل دعوت از رهبران پاسیفیک به کاخ سفید در اواخر سال جاری میلادی می‌شود.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، این اظهارات کورت کمپبل، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور هند-پاسیفیک در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها نسبت به مفاهیم امنیتی حضور توسعه یافته هند در منطقه که با امضای یک توافق میان پکن و جزایر سلیمان در ماه گذشته به شدت مورد توجه قرار گرفت، مطرح می‌شود.

کمپبل به صورت تلفنی به شرکت‌کنندگان در نشستی در شهر اوکلند گفت: آمریکا علاوه بر دعوت از رهبران کشورهای جزیره‌ای پاسیفیک، قصد دارد روابط دیپلماتیکش با کشورهای اقیانوس آرام را که دهه ها در آن هیچ سفیر و فعالیتی نداشته، افزایش دهد.

وی گفت:‌ برای آنکه آمریکا در منطقه پاسیفیک موثر باشد، باید اقدامات بیشتری انجام دهیم و باید در حوزه‌های مختلف که برای ساکنین منطقه پاسیفیک مهم هستند، فعالیت بیشتری داشته باشد.

کمپبل افزود: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همچنین با اداره توسعه بین‌المللی و اداره جدید توسعه مالی بین‌المللی برای تامین بودجه پروژه‌ها در منطقه و همچنین برقراری مجدد صلح در این منطقه همکاری می‌کند.

وی تصریح کرد: آمریکا همچنین حمایت از مشارکت‌های چندجانبه از طریق اجلاس جزایر پاسیفیک را افزایش می‌دهد. آمریکا نسبت به آینده این اجلاس بسیار خوش‌بین است و نیروهایی را برای حمایت از این اجلاس به کار خواهد گرفت.

کمپل در ادامه گفت: آمریکا علاوه بر مشارکت بیشتر با کشورهای منطقه پاسیفیک، قصد دارد همکاری منطقه‌ای با نیوزلند، استرالیا، ژاپن، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها را افزایش دهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید