رژ لب، مژه مصنوعی، رژ گونه، لاک و ریمیل، بالاترین مصرف در لوازم آرایشی و بهداشتی ایرانیان می‌باشد.

ایران در مصرف لوازم آرایشی رتبه اول جهان را دارد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گفت: بررسی داده‌ها و تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در مصرف لوازم آرایشی رتبه اول جهان را داریم.

آقای موسی احمدزاده گفت: کشور ما در منطقه رتبه اول مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را دارد، البته ۵ سال پیش بررسی‌ها حکایت از آن داشت که ما در مجموع مصرف یعنی هم لوازم آرایشی و هم بهداشتی در جهان هفتم و در منطقه بعد از عربستان رتبه دوم را داشتیم.

وی افزود: بنده به عنوان یک پژوهشگر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به این نتیجه رسیدم که مصرف عربستان به خاطر تردد زائران است و در واقع ما اکنون رتبه اول مصرف مواد آرایشی در منطقه هستیم.

احمدزاده با اشاره به رشد قارچ گونه لوازم آرایشی تقلبی گفت: این لوازم غیر بهداشتی و قاچاق اقتصاد پنهانی را در حوزه لوازم آرایشی تشکیل دادند که سرمایه در گردش آن به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی بالاترین مصرف در لوازم آرایشی و بهداشتی را رژ لب، مژه مصنوعی، رژ گونه، لاک و ریمیل عنوان کرد و افزود: بسیاری از وسایل آرایشی که فروش بالایی دارد در زیرزمین‌ها و به صورت غیر بهداشتی تهیه می‌شود.

نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی با اشاره به تعرفه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: کمیته ۵ نفره‌ای از نخبگان اتاق بازرگانی و وزارت صمت تشکیل شده که قرار است تعرفه‌های واردات را بازنگری کنند.

وی افزود: بعد از ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در این حوزه بسیار افزایش یافت به خاطر اینکه نمی‌توانیم به مصرف کننده بگوییم چه وسیله‌ای را استفاده کند و چه وسیله‌ای را استفاده نکند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید