۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 55353999

ظهر امروز (دوشنبه) استان دهوک واقع در شمال عراق بار دیگر هدف حمله جنگنده‌ - بمب افکن‌های ترکیه قرار گرفتند.

بمباران مجدد شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از شبکه المیادین نوشت: ارتش ترکیه ظهر امروز به بهانه مبارزه با عناصر پ. ک.ک، روستاهای توابع شهرستان «العمادیه» در استان دهوک واقع در شمال عراق را بمباران کرد.

ترکیه شنبه‌شب هم شهرستان «العمادیه» را با بمب افکن ها و بالگردهای خود هدف قرار داده بود.

از زمان اعتراض دولت عراق به ترکیه درباره حملات به خاک عراق بدون هماهنگی بغداد (دو هفته پیش)، نیروی هوایی ترکیه بیش از ۱۰ روستا را در نقاط مختلف شمال عراق در استان دهوک هدف قرار داده است.

بالگردهای ارتش ترکیه در حملات چند شب پیش نیز مکان‌های اطراف روستاهای «سرکلی» و «سوکری» در منطقه «نهیلی» در مرز «آمدی» (واقع در شمال دهوک) را هدف قرار دادند.

بر اساس اعلام مقام‌های محلی در اقلیم کردستان عراق حملات ترکیه و نبرد ارتش این کشور با عناصر «پ. ک. ک» در مناطق زاب و متین ادامه دارد.

آنکارا عملیات نظامی «قفل پنجه» را به بهانه تعقیب اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) در میان محکومیت و واکنش‌های شدید در بغداد و اربیل از دوشنبه دو هفته پیش آغاز کرد.

وزارت دفاع ترکیه چند روز پیش از پایان مرحله نخست عملیات نظامی (قفل پنجه) ارتش این کشور در شمال عراق خبر داد، اما آنکارا هفته گذشته دوباره اعلام کرده بود که عملیات نظامی فرامرزی خود را با مشارکت نیروهای هوایی و زمینی را در اقلیم کردستان عراق آغاز کرده است.

۱۴ روز پیش، وزارت خارجه عراق با احضار سفیر ترکیه، یادداشت اعتراض دولت عراق را به وی داد و از آنکارا خواست ضمن احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق، نیروهایش را از خاک این کشور خارج کند.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که «علی رضا گونای» سفیر جمهوری ترکیه در عراق در پی «نقض و هتک‌های مستمر ارتش ترکیه» (حملات مداوم به خاک عراق) از جمله عملیات‌های گسترده اخیر در «متینا»، «الزاب»، «افاشین» و «باسیان» در شمال عراق احضار، «یادداشت اعتراض شدیداللحنی به سفیر ترکیه تسلیم و (از آن کشور) خواسته شد دست از این اقدامات تحریک آمیز و نقض‌های غیرقابل قبول بردارد.»

در این بیانیه آمده است: دولت عراق مجددا «درخواست خروج کامل نیروهای ترکیه از اراضی عراق را دارد» به نحوی که «منعکس کننده احترام به حاکمیت ملی (عراق) باشد».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید