اپراتورهای تلفن همراه به مناسب عید سعید فطر بسته های هدیه ای را برای مشترکان خود در نظر گرفتند.

خبر خوش برای دریافت کنندگان یارانه | یارانه جدید اینترنت چه زمانی واریز می شود؟

به گزارش سلام نو، دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت یارانه گوشت به عنوان یارانه جدید توسط دولتمردان مطرح شده است.این یارانه جدید بر اساس گمانه زنی ها به ۳۰۰ هزار تومان می رسد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

همراه اول به مناسبت «عید سعید فطر» برای تمامی مشترکان دائمی، اعتباری و انارستان بسته ترکیبی با تخفیف ویژه در نظر گرفت. این بسته ترکیبی برای مشترکان دائمی و اعتباری شامل «۳ گیگابایت اینترنت و ۳ ساعت مکالمه درون شبکه به مدت ۳ روز» است که متقاضیان می توانند با شماره گیری کددستوری «ستاره ۱۰۰ ستاره ۶۷ مربع نسبت به خریداری آن با قیمت ویژه ۱۰ هزار تومان اقدام کنند.

مشترکان انارستان نیز می توانند همین بسته را با شماره گیری کد دستوری «ستاره ۱۰۰ ستاره ۶۶۷۱ مربع» و با قیمت ویژه ۵ هزار تومان خریداری کنند.

 مدت زمان فعالسازی این بسته های ترکیبی ویژه عید فطر از امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه تا ۱۴ اردیبهشت ماه است که امکان فعالسازی آن از طریق اپلیکیشن «همراه من» نیز وجود دارد.

مشترکانی که حجم اینترنت و مکالمه آنان در بازه زمانی در نظر گرفته شده به اتمام برسد، قادر به خرید مجدد بسته مذکور هستند.

ایرانسل، هدیه ویژه خود به مناسبت عید سعید فطر را اعلام کرد. این هدیه، یک بسته ترکیبی اینترنت و مکالمه ایرانسلی با تخفیف است.

یارانه جدید

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران به مناسبت گرامی‌داشت عید سعید فطر، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه ایرانیان عزیز، هدیه بسته ترکیبی اینترنت و مکالمه ایرانسلی را با قیمت تخفیفی، به مشترکان خود ارائه کرده است.

هم‌زمان با فرارسیدن عید سعید فطر، تمامی مشترکان دائمی و اعتباری ایرانسل می‌توانند یک بسته ترکیبی، شامل دو ساعت مکالمه ایرانسلی (درون شبکه) و دو گیگابایت اینترنت بین‌المللی را تنها با پرداخت ۸هزار تومان دریافت کنند.

لازم به ذکر است این بسته تخفیفی تنها در روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در دسترس است و اعتبار آن از زمان فعال‌سازی، دو روز خواهد بود.

خرید و فعال‌سازی این بسته هدیه به دو روش امکان پذیر است. مشترکان سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل فقط در روز دوشنبه یا سه شنبه این هفته، با شماره‌گیری کد دستوری #۵* می‌توانند این بسته را فعال کنند. بنابراین شماره‌گیری این کد تا تاریخ تعیین شده، بدون نتیجه خواهد بود.

روش دیگر دریافت هدیه ایرانسل برای عید فطر مراجعه به بخش خرید بسته اینترنت پیشنهادی در سوپراپلیکیشن ایرانسل من است. فعالسازی به این روش نیز تنها در روزای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت امکان پذیر است.

مشترکان ایرانسلی در صورتی که برای روزهای تعطیل عید فطر به حجم اینترنت بیشتری نیاز دارند، می‌توانند از روش‌های دیگری بسته اینترنت رایگان تهیه کرده و از آن بهره‌مند شوند.

روزهای پایانی آذرماه ۱۴۰۰، معاون اقتصادی رئیس جمهور از پرداخت یارانه جدید در اوایل دی ماه خبر داد؛ محسن رضایی گفت که با این یارانه، مبلغ پرداختی برای خانوارها می‌تواند تا ۸۰۰ هزار تومان برسد. بررسی جزئیات بیشتر از این طرح نشان داد  دولت در نظر دارد  پرداخت برای ۶۰ میلیون دریافت کننده کمک معیشتی را افزایش دهد؛ به‌طوری که برای ۳۰ میلیون نفر ۹۰ هزار تومان و ۳۰ میلیون نفر دیگر تا ۱۲۶ هزار تومان مبلغ اضافه کند. با این حال چندماه گذشت و در حالی با وعده دولت، این انتظار برای یارانه بگیران ایجاد شد که یارانه دریافتی افزایش یابد که این اتفاق نیفتاد.

این در حالی است که پرداخت یارانه جدید نیاز به تامین منابع دارد که دولت اعلام کرده بود آن را با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ایجاد منابع جدید پرداخت خواهد کرد. موضوع  اینجاست که در سال گذشته حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام نشده بود که منبعی ایجاد و از محل آن یارانه جدید پرداخت شود، در بودجه امسال نیز مجوز حذف ارز ترجیحی صادر شده ولی هنوز دولت برنامه خود جهت حذف و نحوه صرف مصارف و سیاست یارانه ای خود را اعلام نکرده است.

از پایان سال گذشته، به مناسبتهایی مانند پیروزی انقلاب، نوروز و ماه مبارک رمضان، سه مرحله یارانه مازاد بر یارانه‌های مرسوم هر ماه، با مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برای حدود ۳۲ میلیون نفر از یارانه‌بگیران معیشتی واریز شده است که این احتمال را مطرح کرده که دولت یارانه جدید را به این بخش از یارانه‌بگیران محدود کند.

بر اساس این گزارش، یارانه معیشتی که دولت در روز دهم اردیبهشت ماه امسال، به حساب بیش از ۶۰ میلیون خانوار یارانه‌بگیر معیشتی واریز خواهد کرد، فاقد یارانه جدید بوده و همان مبلغ قبلی است که برای برای خانوار یک نفره ۵۵ هزار، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بالاتر ۲۰۵ هزار تومان است، این یارانه از آبان ۱۳۹۸ و از محل مابه‌التفاوت افزایش قیمت بنزین پرداخت می‌شود.

​یک مقام آگاه به فارس گفت:‌ متأسفانه از سال ۱۳۹۹ تاکنون اطلاعات پایگاه جامع رفاه ایرانیان به روز نشده در حالی که در وضعیت معیشت و رفاه بسیاری از خانوارها تغییراتی روی داده به عنوان مثال بسیاری از خانوارها در این مدت سرپرست خود را از دست داده و یا در ایام کرونا بسیاری از سرپرستان خانوار شغل خود را از دست داده‌اند بنابراین وضعیت رفاهی آنها تغییر کرده است، اما اطلاعات موجود در پایگاه رفاه ایرانیان همچنان از سال ۹۹ به بعد به روزرسانی نشده است.

این مقام آگاه همچنین با اشاره به تکلیف قانون بودجه مبنی بر شناسایی افراد پر درآمد و حذف آنها از یارانه گفت:‌ مهمترین پیش‌زمینه برای شناسایی افراد غیر نیازمند این است که اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان روزآمد شود. در حالی که اطلاعات آن روزآمد نشده است در عین حال برخی مقامات دولتی می‌گویند ظرف دو سه ماه آینده می‌خواهند عده‌ای از افراد پردرآمد را از یارانه‌ها حذف کنند.

وی گفت:‌بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه باید افراد پردرآمد از یارانه حذف شوند اما نبود اطلاعات به روز باعث شده است که این امکان فراهم نشود.

این مقام آگاه با بیان اینکه اگر کسی از دریافت یارانه ماهانه حذف شود، دیگر امکان دریافت یارانه معیشتی و سایر یارانه‌های دولت را نخواهد داشت،‌ گفت: همچنین کسانی که سهام عدالت هم ندارند بدون حضور در یارانه ماهانه نمی‌توانند از یارانه‌های دولت استفاده کنند.

وی گفت: در سال ۹۲ که اعلام شد کسانی که نیازمند یارانه هستند ثبت‌نام کنند متأسفانه آن موقع هم سامانه‌ها به خوبی کار نمی‌کرد و حدود ۲.۵ میلیون نفر جامانده از یارانه ماهانه هستند که اکثراً افراد مستحق هستند و چون این افراد یارانه نقدی ماهانه دریافت نمی‌کنند یارانه معیشتی هم نمی‌گیرند.

کد خبرنگار: ۱۵
۲۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 22
  • حمید IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 0
    😂😂😂😂
  • شهرام بابازاده IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 4
    والا من خودم دست راستم ناقص شده نه بیمه دارم نه چیزی اگر این یارانه نبود الان معلوم نبود خانواده من درچه وضیعت بودندولی خیلی کم است
  • عباس بوعذار IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 0
    بسته یک ماهه ۲گیگابایتی ایرانسل حدود ده هزار تومنه.بسته ۵گیگابایتیش حدود بیست هزار تومنه اونم یک ماهه.این چه تخفییه که دو روز زمان داره اونم ۸هزتر تومن
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 0
    چی کار می کنید یارانه‌ها شب عید نریختن مردم واسه پول نون موندن
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    1 0
    سلام دولت یارانه بنزین به کسانی میدهدماشین کرانقیمت دارندیارانه ۶۰لیتربنزین درماه مدهدولی کسانی هستنند نه ماشین نه درآمد دارند یارانه بنزین نمیدهند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید