به گفته کارشناسان تا پایان فصل مجامع بورس روند متعادل و گاها صعودی را دنبال می‌کند.

پیش‌بینی بورس برای چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ /  اصلاح بورس چه زمانی آغاز می شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز ۰٫۲ درصد و شاخص هم‌وزن نیز ۱٫۰۲ درصد رشد کردند و در نهایت شاخص کل بورس به محدوده یک میلیون و ۵۲۵ هزار واحدی رسید.

چند ماه پیش رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازی پلتفرم مشترک مبادلاتی ایران و سوریه از مبداء بورس کالا و آمادگی ایران در این خصوص خبر داده بود.

بهادر بیژنی، مشاور رئیس سازمان در امور بین الملل امروز در این‌باره گفت: پیشنهادهای متنوع بورس کالا به مقامات مرتبط با بازارهای سرمایه سوریه تقدیم شده است. در حال حاضر منتظریم که طرف سوری نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند تا از این طریق وارد فاز جدید از همکاری خود با این کشور شویم.

بروز حق‌شناس، بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بازار سهام تا پایان فصل مجامع روند صعودی با اصلاح‌های مقطعی خواهد داشت. منفی‌های بازار یک اصلاح و تنفس در روند صعودی است و گروه‌ها و صنایع مختلف به صورت گله‌ای سرخ‌پوش نمی‌شوند.

وی ادامه می‌دهد: بورس دیگر رفتار گله‌ای ندارد و گروه‌ها به ترتیب اصلاح می‌شوند. برای مثال در روزهای اخیر گروه‌های بانکی منفی بودند و امروز خودوریی‌ها منفی شدند. در این وضعیت بازار می‌توان یک سبد سهامی خوب و پر سود داشت.

حق‌شناس با اشاره به فصل مجامع توضیح می‌دهد: بازار تا فصل مجامع با اصلاح‌های مقطعی صعودی خواهد بود. پس از فصل مجامع نیز باید دید که تورم، برجام، نرخ دلار و سیاست‌های دولت به چه شکل می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: افتتاح بورس در روسیه یا به طور در کشورهای همسایه برای کلیت بازار خوب است. چراکه شرکت‌های موجود یک بازار جدید در کشورهای همسایه پیدا و میزان فروش خود را افزایش می‌دهند. این موضوع خبر خوبی است و در بلند مدت روی بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید