طرح جوانی مجلس برای شهرداری وهمه سازمان‌ها اجرایی وظایفی پیش بینی کرده است. طرح ما ترویج خانواده کامل و یا ۴ فرزندی است و معتقدیم اگر بخواهیم مشکل فرزندآوری را ارتقا بدهیم، باید به سمت خانواده ۴ فرزندی برویم.

نرخ باروری در تهران به ۱.۶ درصد رسید

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: ما دچار فاجعه جمعیتی هستیم و نرخ باروری‌مان از ۶.۱ در سال‌های اول انقلاب به کمتر از ۱.۶ در برخی مناطق تهران رسیده است.

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در نشست خبری خود به مناسبت هفته سلامت، گفت:  انسان سالم از نظر اسلام، فردی متعادل و از افراط و تفریط به دور است. چنین فردی از قضاوت‌های درست، خلق پایدار و اصالت برخوردار است، این در حالی است که در نظام غربی نظام سلامت در خدمت منفعت طلبی است اما در نظام ما، سلامت هدف است.

او با بیان اینکه محصول سلامتی حال خوب است و ما این شعار را به عنوان هویت سلامت شهر تهران انتخاب کردیم، افزود: بر این باوریم سلامت انسان‌ها در گرو حال خوب آنها است و هرکسی که حال خوبی ندارد، در سلامت جسمی و یا روحی دچار مشکل است.

بخشی از صحبت‌های مدیرکل سلامت شهرداری تهران به نقل از خبرگزاری فارس را در ادامه بخوانید:

* ما دچار فاجعه جمعیتی هستیم و نرخ باروری‌مان از ۶.۱ در سال‌های اول انقلاب به کمتر از ۱.۶ در برخی مناطق تهران رسیده است. خیلی دیر متوجه این امر شده‌ایم و باید تمامی امکانات خودمان را نه فقط در شهرداری که در قالب قرارگاه جمعیت فعالیت می‌کند، در تمامی دستگاه‌ها ظرفیت هایمان را بسیج کنیم تا در فرصت باقیمانده به نرخ رشد ۲.۱ دهم جمعیت باقیمانده برسیم.

*بیش از ۶۳ مطالعه و پژوهش در این حوزه را مطالعه کردم و مطالعات ما نشان می‌دهد که مساله اقتصادی چالش حقیقی نیست. مساله اصلی فرهنگی است و اگرچه زیر ساخت‌های شهر باید برای حمایت از خانواده بسیج شوند اما اصل مشکل ترس از فقر است نه خود فقر و بسیاری افراد متمول هم درگیر این چالش هستند، ممکن است برخی از خانواده‌های برخوردار نسلشان تهدید جدی پیدا کند.

* طرح جوانی مجلس برای شهرداری وهمه سازمان‌ها اجرایی وظایفی پیش بینی کرده است. طرح ما ترویج خانواده کامل و یا ۴ فرزندی است و معتقدیم اگر بخواهیم مشکل فرزندآوری را ارتقا بدهیم، باید به سمت خانواده ۴ فرزندی برویم.

*مشکل اقتصادی فرزندآوری در قرارگاه دیده شده و قرار است به  دهک‌های پایین، کمک‌هایی شود. تاکید بر این موضوع به این دلیل است که جمعیت سالمندان ۱۴۲۰ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که بار مضاعفی را بر نظام سلامت اضافه خواهد کرد.

*براساس نتایج مطالعات ۶۳درصد زوجین معتقد بودند یک یا دو فرزند برایشان کافی است و خبر خوب این است که ظرف یک و دو سال اخیر این رویکرد تغییر کرده و ۶۰درصد معتقدند حداقل ۳ فرزند کافی است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید