طبق گزارش شبکه‌های اجتماعی عراق، بخش «العمادیه» در استان «دهوک» واقع در شمال عراق (اقلیم کردستان) چندین بار به وسیله جنگنده‌ها و بالگردهای ترکیه بمباران شدند.

شمال عراق توسط جنگنده‌های ترکیه بمباران شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تصاویری از بمباران روستای «خرنابات» و کوه‌های «کاره» در استان دهوک عراق از سوی ترکیه و وارد شدن خسارت‌ به منازل شهروندان عراقی منتشر شده است.

کانال صابرین نیوز نوشته است یک نفر در این حملات مجروح شده است.  

از زمان اعتراض دولت عراق به ترکیه درباره حملات به خاک عراق بدون هماهنگی بغداد (۱۲ روز پیش)، نیروی هوایی ترکیه بیش از ۱۰ روستا را در نقاط مختلف شمال عراق در استان دهوک هدف قرار داده است.

بالگردهای ارتش ترکیه در حملات چند شب پیش نیز مکان‌های اطراف روستاهای «سرکلی» و «سوکری» در منطقه «نهیلی» در مرز «آمدی» (واقع در شمال دهوک) را هدف قرار دادند.

بر اساس اعلام مقام‌های محلی در اقلیم کردستان عراق حملات ترکیه و نبرد ارتش این کشور با عناصر «پ. ک. ک» در مناطق زاب و متین ادامه دارد.

آنکارا عملیات نظامی «قفل پنجه» را به بهانه تعقیب اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) در میان محکومیت و واکنش‌های شدید در بغداد و اربیل از دوشنبه هفته گذشته آغاز کرده است.

وزارت دفاع ترکیه دوشنبه از پایان مرحله نخست عملیات نظامی (قفل پنجه) ارتش این کشور در شمال عراق خبر داد؛ آنکارا هفته گذشته اعلام کرده بود که عملیات نظامی فرامرزی با مشارکت نیروهای هوایی و زمینی را در اقلیم کردستان عراق آغاز کرده است.

۱۲ روز پیش، وزارت خارجه عراق با احضار سفیر ترکیه، یادداشت اعتراض دولت عراق را به وی داد و از آنکارا خواست ضمن احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق، نیروهایش را از خاک این کشور بیرون ببرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که «علی رضا گونای» سفیر جمهوری ترکیه در عراق در پی «نقض و هتک‌های مستمر ارتش ترکیه» (حملات مداوم به خاک عراق) از جمله عملیات‌های گسترده اخیر در «متینا»، «الزاب»، «افاشین» و «باسیان» در شمال عراق احضار، «یادداشت اعتراض شدیداللحنی به سفیر ترکیه تسلیم و (از آن کشور) خواسته شد دست از این اقدامات تحریک آمیز و نقض‌های غیرقابل قبول بردارد.»

در این بیانیه آمده است: دولت عراق مجددا «درخواست خروج کامل نیروهای ترکیه از اراضی عراق را دارد» به نحوی که «منعکس کننده احترام به حاکمیت ملی (عراق) باشد».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید