رییس اداره امور آب مشگین شهراز جاری شدن سیل در این شهرستان و تلف شدن ۸۵۰ رأس گوسفند در این حادثه خبر داد.

تلف شدن نزدیک به ۱۰۰۰ راس گوسفند درپی جاری شدن سیل در مشگین شهر / فیلم

به گزارش سلام نو، شامگاه امروز بارندگی شدید در شهرستان مشگین شهر موجب جاری شدن سیلاب و خسارت به مزارع و تاسیسات کشاورزی شد.

گروه‌های امدادی ادارات مختلف و اهالی روستاهای همجوار، بلافاصله به یاری دامداران شتافته و توانستند تعدادی از گوسفندان را از بین گل و لای نجات دهند، اما با این حال بیشتر گوسفندان تلف شدند.

ارسلان فرجی، رییس امور آب شهرستان مشگین شهر اظهارکرد: بارش بیش از ۵۰ میلی‌متر باران طی شامگاه امروز، رودخانه‌ قره سو طغیان نمود.

وی افزود: در مسیل‌های آل محمدلو، صاحب دیوان،گوده کهریز و یوسف خان کندی سیلابی با دبی بیش از ۳۵ متر مکعب در ثانیه جاری شده و خسارات جدی به اراضی کشاورزی وارد کرد.

رییس امور آب مشگین شهر بیان کرد: این سیلاب ضمن خسارت به شبکه پایاب احمد بیگلو و ۵ سایت پرورش ماهی، باعث تلف شدن ۸۵۰ گوسفند در مسیل آل محمدلو نیز شد.

یکی از دامداران در خصوص لحظه وقوع سیل به خبرنگار فارس اظهار داشت: با گله گوسفندان در منطقه یازداق در حال حرکت به سمت چراگاه بودیم که ناگهان با سیل شدیدی غافلگیر شدیم.

وی تصریح کرد: تعداد گوسفندان بیش از یک هزار رأس بود که متاسفانه سیل حدود ۸۵۰ گوسفند را با خود برد و از این تعداد، فقط حدود ۶۰۰ گوسفند بیمه شده بودند.

این دامدار خسارت دیده گفت: بلافاصله سرنشینان خودروهای عبوری و اهالی به کمک ما آمدند و اکیپ‌های امدادی نیز در اسرع وقت در محل حضور پیدا کرده و در نهایت موفق به نجات تعدادی از گوسفندان شدیم.

جاری شدن سیل در مشگین شهر/ بیش از ۸۵۰ گوسفند تلف شد+ فیلم

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید