مردم بندرعباس به مهربانی و مهمان‌نوازی بی بدیل شهره هستند. آنها فارسی را با لهجه خاص خود صحبت می‌کنند و فرهنگ و سنت‌های جالب آنها در کشور بی‌نظیر است. بندرعباس بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ بی نظیر جنوب ایران است.

عکس‌هایی شگفت آور از بندر عباس / راه و رسم سفر به این مقصد جذاب

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: بندرعباس که در ساحل خلیج فارس قرار دارد، دومین شهر بزرگ جنوب کشورمان و مرکز استان هرمزگان است. این شهر یکی از مهم‌ترین شهرهای بندری ایران و مرکز تجاری مهم آسیا است. موقعیت استراتژیک بندرعباس آن را به شهری مهم در طول تاریخ ایران تبدیل کرده است. مردم بندرعباس به مهربانی و مهمان‌نوازی بی بدیل شهره هستند. آنها فارسی را با لهجه خاص خود صحبت می‌کنند و فرهنگ و سنت‌های جالب آنها در کشور بی‌نظیر است. بندرعباس بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ بی نظیر جنوب ایران است.

آب و هوای بندرعباس

بندرعباس نیز مانند سایر شهرهای نزدیک خلیج فارس و خلیج عمان دارای آب و هوای مرطوب و گرم است. دما در زمستان بین ۱۵ تا ۲۰ درجه و در تابستان بین ۳۵ تا ۴۸ درجه سانتیگراد است و میزان رطوبت اغلب به ۶۰ تا ۷۰ درصد می‌رسد. بهترین زمان سفر به بندرعباس در فصل زمستان به دلیل آب و هوای معتدل است.

آنچه در بندرعباس باید دید: جاذبه‌های تاریخی

بندرعباس به دلیل موقعیت استراتژیک از دیرباز شهری مهم بوده است. این اهمیت باعث ساخت بناهای تاریخی زیادی در شهر شد، اما مساجد و عمارت‌های باشکوه با تزئینات باشکوه در جنوب ایران در مقایسه با شهرهای مرکزی که در بسیاری از ادوار پایتخت کشور بوده‌اند کمتر دیده می‌شود. متأسفانه برخی از آثار تاریخی بندرعباس به دلیل عدم نگهداری مناسب و رطوبت زیاد آسیب دیدند.

املاک کلاه فرنگی

املاک کلاه فرنگی که قدمت آن به دوران صفویه باز می‌گردد به عنوان ساختمان گمرک بوده است. این بنای تاریخی دو طبقه نام خود را از سقفی شبیه کلاه که خارجی‌ها در آن زمان بر سر می‌گذاشتند گرفته است.بازدید املاک کلاه فرنگی هم اکنون برای عموم آزاد است.

عکس‌هایی شگفت آور از بندر عباس / راه و رسم سفر به این مقصد جذاب

حمام گله دری

حمام گله دری متعلق به قرن سیزدهم یکی از معدود حمام‌های سنتی باقی مانده در بندرعباس است. این بنا در قرن نوزدهم به دستور یکی از تجار معروف شهر ساخته شد. فضای داخلی این حمام با مصالحی ساخته شده است که می‌تواند رطوبت اضافی را جذب کند. امروزه حمام تاریخی گله دری یک موزه مردم شناسی است که بهترین فرصت برای آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی مردم استان هرمزگان است.

عکس‌هایی شگفت آور از بندر عباس / راه و رسم سفر به این مقصد جذاب

پل لاتیدان

پل لاتیدان یکی از طولانی‌ترین پل‌های ایران است. تقریبا ۵۰۰ سال پیش ساخته شد و به عنوان گذرگاه کاروان‌های عبوری مورد استفاده قرار می‌گرفت. متاسفانه بخش عمده‌ای از این پل تاریخی به دلیل استفاده از صخره‌های ناهموار به جای آجر در ساخت آن تخریب شد.

عکس‌هایی شگفت آور از بندر عباس / راه و رسم سفر به این مقصد جذاب

قلعه فین

قلعه فین که بر فراز کوهی قرار دارد، قلعه تاریخی اسرارآمیز در نزدیکی بندرعباس است. مانند بسیاری دیگر، این قلعه برای اهداف نظامی ساخته شده است. تاریخ ساخت قلعه فین را حدود اواسط دوران اسلامی در ایران تخمین زده‌اند.

عکس‌هایی شگفت آور از بندر عباس / راه و رسم سفر به این مقصد جذاب

معبد هندی

معبد هندی قرن نوزدهم مشهورترین جاذبه بندرعباس است. نمای سفید و گنبد خیره کننده از ویژگی‌های چشمگیر این معبد است. علاوه بر این، فضای داخلی معبد هند با نقاشی‌های دیواری مذهبی و تصاویر کریشنا تزئین شده است.

عکس‌هایی شگفت آور از بندر عباس / راه و رسم سفر به این مقصد جذاب

کد خبرنگار: ۲۱
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • پاشا IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 7
    چرا بناهای تاریخی تاریخشو دقیق نمیگید نربوط به کدام دوره است؟
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    لطفاادرس دقیق این مکانهای زیباروقیدفرمایید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید