مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: مصوبه عوارض جدید صادراتی شامل کاهش یک یا ۲ پله‌ای عوارض برخی کالاها از روز هفتم اردیبهشت‌ به گمرکات ابلاغ‌شده است.

ابلاغ مصوبه کاهش عوارض صادراتی کالاها به گمرکات

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیف‌الله امیری گفت: کاهش قیمت‌های جهانی کالاها در وضع عوارض جدید اعلام و اعمال‌شده است. عوارض صادراتی برخی از کالاها که به‌طور تقریبی به صفر رسیده بود، حذف شده اما در صورتی‌که دوباره موضوعات بحرانی مانند جنگ اوکراین و به دنبال آن افزایش قیمت‌های جهانی رخ دهد، برای این‌گونه کالاها ، بازهم عوارض در نظر گرفته می‌شود.

امیری گفت: عوارض صادراتی برخی کالاها با سه پله و برخی دیگر از کالاها با یک یا ۲ پله نزولی اعلام‌شده است.

اگر رشد قیمت صادراتی کالایی از پنج درصد به بالا باشد، برای آن کالاها عوارض در نظر گرفته‌شده است، برای کالاهایی که رشد قیمتی صادراتی آن‌ها بین صفر تا پنج درصد بوده هیچ‌گونه عوارضی در نظر گرفته نشده است.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در دو هفته آینده نیز با توجه به شرایط بازار درصورتی‌که قیمت‌ها بازهم نزولی باشد، دوباره عوارض صادراتی تغییر می‌کند و عوارض صادراتی کالاهایی که رشد قیمتی آن‌ها کاهش‌یافته و به صفر رسیده است، حذف خواهد شد.

کالاهایی که تا پیش از ابلاغ این اصلاحیه ثبت سفارش شده‌اند یا قبض انبار دارند، نیازی به پرداخت عوارض ندارند. همچنین ورود موقت‌ها نیز مطابق ماده ۱۱ آیین‌نامه گمرکی نیاز به پرداخت عوارض ندارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید