رئیس جمهور به وزارت بهداشت، درمان دستور داد با توجه به تخصیص یک میلیارد دلار ارز واردات دارو نسبت به نظارت بر تامین اقلام دارویی و کنترل دقیق قیمت‌ها اقدامات لازم را به عمل آورد.

دستور رئیس جمهور به وزیر بهداشت درباره قیمت‌ دارو
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، سیدابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال برای کاهش چشمگیر آمار ابتلا و قربانیان ناشی از همه‌گیری کرونا گفت: شرایط مساعد ایجاد شده در اثر واکسیناسیون عمومی، این امکان را فراهم کرد که راهپیمایی روز قدس امسال با شور و عظمت زیادی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از حضور شکوهمند مردم روزه‌دار کشورمان در راهپیمایی روز قدس، افزود: ارزیابی‌ها حکایت از این دارند که با بهبود وضعیت شیوع کرونا در کشور و کاهش قابل توجه شاخص‌های مربوط به ابتلا این بیماری، امسال هم آمار شرکت‌کنندگان در مراسم شب‌های قدر و هم جمعیت راهپیمایان روز قدس افزایش داشته است.

رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان ضروری و لازم است، اظهار داشت: بهبود شرایط بهداشتی نباید باعث شود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر شیوع کرونا کاهش یابد. رعایت این دستورالعمل‌ها در مدارس، وسایل حمل ونقل عمومی، مراکز خرید و نیز در مراسم و مناسبات دینی و ملی و هر محل تجمع دیگری کاملا ضرورت دارد.

وی مسئولان مربوطه به ویژه در وزارت کشور را مکلف کرد که نسبت به کنترل تردد افراد از مرزها و به خصوص مرزهای شرقی کشور نهایت دقت و نظارت را به عمل بیاورند تا از ورود افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک به ابتلا جلوگیری شود.

رئیس جمهور همچنین به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با توجه به تخصیص یک میلیارد دلار ارز واردات دارو و تصمیم اتخاذ شده برای تداوم تامین منابع لازم این حوزه، نسبت به نظارت بر تامین اقلام دارویی مختلف و نیز کنترل دقیق قیمت‌ها اقدامات لازم را به عمل آورد.

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که همه افراد بالای ۷۰ سال و نیز افراد دارای نقص سیستم ایمنی یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای یک نوبت واکسن کرونا در سال ۱۴۰۱ دریافت کنند

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید