سازمانهای و گروههای مختلف مدنی و سیاسی در تونس خشم خود را از شرکت عماد مامیش وزیر دفاع کشورشان در نشستی که وزیر دفاع رژیم اسرائیل در آن حضور داشت، ابراز کردند.

واکنش تند تونسی ها به شرکت وزیر دفاع این کشور در نشستی با حضور اسرائیل

 به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ائتلاف تونس برای لغو مجازات اعدام، سازمان تونس علیه شکنجه، مجمع تونس برای حقوق اقتصادی و اجتماعی و دانشگاه اطلاعات عمومی تونس و اتحادیه عمومی کارگری تونس از جمله معترضان به این اقدام وزیر دفاع تونس بودند.

این نهادها با انتشار بیانیه ای  از همراهی تونس در برنامه‌های ائتلاف کشورهای عضو آتلانتیک را که فجیع‌ترین جنایات را علیه مردم عراق، سوریه، لیبی و یمن و مردم بسیاری در دیگر مناطق جهان مرتکب شده ، ابراز انزجاز کردند.

این نهادها همچنین اعلام کردند:این اقدام جدید وزیر مزبور در راستای عادی سازی با یک سازمان متجاوز که سابقه حمله نظامی به تونس، نقض حاکمیت و ریختن خون مردم آن را دارد و نیز با مواضع تاریخی مردم تونس که حامی مردم فلسطین و مخالف رژیم صهیونیستی هستند ، مغایر است.

این سازمان‌ها یادآوری کردند:بخش مهمی از محبوبیت (رئیس‌جمهور تونس) قیس سعید در طول مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری‌اش بر مبنای اعلام عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی به‌عنوان «خیانت بزرگ» مبتنی بوده ،لذا اختیارات قانونی وی پس از تصدی قدرت هیچ بهانه ای برای استنکاف از تحقق این وعده برای وی باقی نمی گذارد و وی باید قوانینی برای منع عادی سازی تدوین و مصوب کند.

امضا کنندگان این بیانیه  ضمن تاکید بر حمایت قاطع و صریح خود از حق مشروع و مسلم ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمینهای خود، تعیین سرنوشت، و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی بیت‌المقدس، هرگونه حرکت و اقدام برای وارد کردن تونس در مسیر  عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند .

در این بیانیه آمده است : همراهی وهمکاری رژیم تونس با موضع اکثر کشورها و ملت‌های عرب، آفریقایی، آمریکای جنوبی و آسیایی که دراین باره اعلام بی طرفی کرده اند مغایرت دارد ، دولتمردان تونس باید با بازنگری در مواضع ژئوپلیتیکی و نفی وابستگی، از همسویی و تسلیم کورکورانه دربرابر راهبردهای کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده آمریکا ، راه بیطرفی را درپیش بگیرند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید