به گفته مقامات سودان، برگزاری تجمع در مرکز پایتخت این کشور در آستانه تظاهرات شهروندان سودانی در سومین سالروز سرکوب تحصن خارطوم توسط ارتش ممنوع اعلام شد.

ارتش سودان تجمع در سومین سالروز سرکوب اعتراضات را ممنوع کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری سودان نوشت: کمیته امنیت ایالت خارطوم امروز (شنبه) اعلام کرد که هرگونه تجمع در مرکز خارطوم ممنوع است.

این تصمیم درحالی اتخاذ شده است که قرار است طی امروز تظاهرات شهروندان سودانی به مناسبت سومین سالروز در شکسته شدن تحصن خارطوم به دست نیروهای ارتش این کشور برگزار ‌شود.

کمیته امنیت خارطوم بر ضرورت برگزاری مسالمت‌آمیز تظاهرات و اجازه ندادن به "خرابکاران" برای نفوذ در تظاهرات و معترضان صلح جو تاکید کرد.

این کمیته همچنین اعلام کرد، تجمع در مرکز خارطوم از خط راه آهن جنوب تا فرماندهی کل ارتش در شرق و تا خیابان "النیل" در شمال ممنوع است.

کمیته مذکور از شهروندان سودانی خواست از تجمع در مقابل بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی خودداری کنند.

در همین حال، خبرگزاری آناتولی گزارش داد که معترضان سودانی از ساعات اولیه صبح امروز خیابان‌های اصلی در برخی مناطق خارطوم را بسته‌اند.

نیروهای نظامی سودان سوم ژوئن ۲۰۱۹ مصادف با ۲۹ رمضان به میدان محل تحصن مخالفان در مقابل مقر فرماندهی کل ارتش در خارطوم حمله کردند.

طبق اعلام وزارت بهداشت سودان، این حمله به کشته شدن ۶۶ تن و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ تن دیگر انجامید.این درحالی است که نیروهای آزادی و تغییر سودان شمار کشته های این اعتراضات را ۱۲۸ تن اعلام کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید