شورای شهر ماریوپل گفته که ضمن آماده‌سازی مستندات و مواد لازم برای شروع یک فرآیند کیفری به نهادهای مجری قانون درصدد شکایت به اینترپل (پلیس بین‌الملل) خواهد بود

اوکراین مدعی توقیف ۲۰۰۰ اثر هنری توسط روسیه شد

به گزارش سلام نو، همشهری آنلاین به نقل از گاردین نوشت: مقامات اوکراینی از توقیف ۲۰۰۰ اثر هنری در موزه‌های منطقه تخت اشغال ماریوپل و انتقال آنها به مناطق تحت کنترل روسیه در دنباس توسط نیروهای نظامی روسیه خبر داده‌اند.

آنها گفتند که این آثار هنری توقیف شده شامل چندین اثر اصلی از آرخیپ کویندژی نقاش بومی منطقه در قرن نوزدهم و ایوان آیوازوفسکی نقاش رمانتیک مشهور روسی و همینطور یک طومار دست‌نویس تورات منحصر به فرد و انجیل محصول سال ۱۸۱۱ توسط چاپخانه ونیزی که برای یونانیان ماریوپل ساخته شده بود، می‌شود.

شورای شهر ماریوپل گفته که ضمن آماده‌سازی مستندات و مواد لازم برای شروع یک فرآیند کیفری به نهادهای مجری قانون درصدد شکایت به اینترپل (پلیس بین‌الملل) خواهد بود.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین پیش‌تر ادعا کرده بود که نیروهای روسیه به شکل جمعی غارت می‌کنند. این ادعا پس از انتشار فیلم‌ها و صوتی‌هایی بود که به نظر می‌آمد نیروهای روسی در حال ارسال بسته های حاوی کالاهای مسروقه را به روسیه هستند. 

اوکراینی‌ها از دو ماه پیش درخصوص حفاظت از آثار هنری کشورشان که آنها را میراث فرهنگی و هویت‌بخش خود می‌دانند، اقداماتی را انجام داده‌اند.

دو ملت اوکراین و روسیه دارای پیوند عمیق تاریخی، فرهنگی و زبانی هستند و به نوعی اوکراین سرزمین مادر روسیه خوانده می‌شود.

بسیاری دو کشور را در قلمرو فرهنگ اسلاوی و بعضا ارتدوکسی قرار می‌دهند.

سازمان جهانی هنر گتی پیش‌تر هشدار داده بود که میلیون‌ها اثر هنری و بناهای تاریخی در اوکراین در خطر غارت یا بمباران قرار دارند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید