نکته قابل توجه در حوادث رقم خورده در جاده‌های کشور در روز گذشته، شمار بسیار زیاد واژگونی خودروهاست که ۴۲ درصد (۸ مورد از ۱۹ مورد) حوادث رقم خورده در روز گذشته در جاده‌های کشور را شامل می‌شود و نشان می‌دهد که خستگی و خواب آلودگی چه سهم بزرگی در حوادث جاده‌ای در کشورمان دارند.

آغاز ترسناک موج جدید از مسافرت‌ها در آستانه عید فطر!

به گزارش سلام نو به نقل از «تابناک»، در آستانه عید سعید فطر، بسیاری به جاده زده و عازم سفر شده‌اند و در نتیجه موجی از مسافرت‌ها آغاز شده که شروعش ترسناک است!


همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و کمی بعد از برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس، در حالی که بسیاری ترجیح می‌دادند ساعات باقی مانده از روز و رسیدن موعد افطار را صرف استراحت کنند، تکنسین‌های اورژانس در نقاط مختلف کشور عازم ماموریت‌هایی می‌شدند که در محورهای مواصلاتی رقم خورده و به مرکز اورژانس اطلاع داده می‌شد.

رویدادهایی که متاسفانه در کشورمان به شدت پرتکرار هستند تا جایی که از جمله کشورهای صدرنشین در آمار تصادفات فوتی و جرحی در جهان هستیم و حتی علم به این موضوع هم موجب نشده که در رانندگی دقت بیشتری به خرج دهیم، همان گونه که علم به نقص گسترده خودروهای تولیدی کشورمان موجب نشده که روی بازشدن ایربگ حساب چندانی نکرده و ایمن‌تر برانیم!

وضعیتی که برای پی بردن به آن می‌شود به آمار تصادفات جاده‌ای امروز در کشورمان نگاه کرد که به روایت سازمان اورژانس کشور، دست کم در ۱۹ مورد، بزرگ بوده و موجب شده که اغلب بیش از یک دستگاه (به طور متوسط، ۲.۵ دستگاه در هر حادثه) عازم محل حادثه شوند و بکوشند مصدومان را نجات داده و بعد از انجام معاینات اولیه، آن‌ها را عازم مراکز درمانی کنند.

پایان جمعه ترسناک در جاده‌های کشور؛ هشدار جدی برای روزهای پیش رو!

  بر اساس گزارش‌های سازمان اورژانس، این حوادث پرشمار ۱۲۰ مصدوم بر جای گذاشته که عمده ایشان (۱۰۹ مصدوم) توسط ۴۸ دستگاه آمبولانس اعزامی اورژانس، به مراکز درمانی منتقل شده اند تا در آنجا تحت مراقبت و مداوا قرار گیرند و متاسفانه، به جان باختن ۵ دیگر از مصدومان منجر شده است.

نکته قابل توجه در حوادث رقم خورده در جاده‌های کشور در روز گذشته، شمار بسیار زیاد واژگونی خودروهاست که ۴۲ درصد (۸ مورد از ۱۹ مورد) حوادث رقم خورده در روز گذشته در جاده‌های کشور را شامل می‌شود و نشان می‌دهد که خستگی و خواب آلودگی چه سهم بزرگی در حوادث جاده‌ای در کشورمان دارند.

اکنون کافی ست یادآوری کنیم که ۳ تن از ۵ جان باخته حوادث جاده‌ای روز گذشته در کشور که اورژانس در آن‌ها حضور یافته، افرادی هستند که بر اثر واژگونی خودرو به دیار باقی شتافته اند. فاجعه‌ای که می‌شد با رانندگی با سرعت مطمئنه و استراحت پیش از آغاز سفر و حین آن، مانع از وقوعش شد.

موضوعی که می‌بایست مدنظر قرار دهیم و حواسمان باشد که اگر در اطرافیان و عزیزانمان کسی قصد سفر داشته باشد، در این خصوص به وی تذکرهای لازم را بدهیم، به ویژه در روزهای آتی که عید فطر از راه می‌رسد و موج بزرگی از مسافرت‌ها در کشورمان شکل می‌گیرد که اگر مراقب نباشیم، می‌تواند جان شمار زیادی از هموطنان مان را بگیرد.
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید