به گفته کارشناسان اگر اتفاق خاصی رخ ندهد روند صعودی بورس همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

پیش بینی بورس برای فردا شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / کدام گروه‌های بورسی مثبت می‌شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته‌ای که گذشته شاخص کل بورس حدود ۰.۶ درصد رشد را تجربه کرد و از سطح یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد به محدوده یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد رسید.

در هفته گذشته صنعت کوچک وسایل ارتباطی با رشد ۲۰ درصدی پیشتاز صنایع بازار بود و بعد از آن محصولات چرمی با ۱۲.۶۷ درصد، انبوه سازی با ۱۰ درصد، محصولات چوبی با ۹.۶ درصد، منسوجات با ۸.۸ درصد و در نهایت صنایع غذایی و خودرو با رشد پنج درصدی جزو صنایع پیشتاز بازار بودند. در مقابل خرده فروشی، لاستیک و پلاستیک، بانک، کانی غیر فلزی، کانی فلزی، مخابرات و چندرشته‌ای صنعتی بازده منفی داشتند.

چه عواملی روی بورس تاثیر دارد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در هفته اخیر اصلاح قیمت نفت روی شاخص بورس اثرگذار بود؛ اما نکته مثبت بازار حجم معاملات و بودن خریدار در منفی‌های بازار است.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به افزایش سودآوری شرکت‌ها در اکثر گروه‌های پالایشی پتروشیمی ها فلزات و… و ریزش سنگینی که در دو سال گذشته در بازار داشتیم. هنوز با وجود رشد ۳۰ درصدی شاخص از کف قبلی، ارزنده‌ترین بازار در مقایسه با سایر بازار است. برای شنبه با توجه به نوع معاملات امروز به نظر می‌رسد شاخص به واسطه گروه‌های پالایشی پتروشیمی و فلزات توان مثبت شدن را داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: گروه خودرو هم که بواسطه ی اخباری که در خود دارد همچنان در کانون توجه بورس است و هرچه به پایان ارزش‌گذاری و واگذاری سهام دوغول خودروساز نزدیک شویم هیجان این گروه بیشتر می‌شود. گروه غذایی هم بواسطه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کنار گروه دارو مورد توجه بود.

رئیسی در نهایت تاکید می‌کند: در کل سهام شاخص ساز در هفته ایندا ناجی بازار خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید