سی امین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

خبر فوق‌العاده برای یارانه معیشتی | واریزی جدید برای یارانه‌بگیران

به گزارش سلام نو، یارانه معیشتی کمک مالی است که به افراد کم درآمد داده می شود. یارانه معیشتی به صورت نقدی و گاهی پنهان برای مردم در نظر گرفته می شود. یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از  یارانه بنزین است که از  آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود. یارانه معیشتی را حدود شصت میلیون نفر دریافت می کنند.در ادامه به آخرین خبر از یارانه معیشتی می پردازیم.

«سی امین»مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه۱۴۰۱ واریز می‌شود.

در این مرحله از واریز نیز به خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده های چهار نفره ۱۷۲هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی یادآورشد: «هفدهمین قسط» از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده هایی که این وام را دریافت نموده اند، کسر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: سی‌امین مرحله یارانه معیشتی (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) ساعت ۲۴ روز شنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گفته وی، همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

همچنین، دوازدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند، این ماه کسر خواهد شد.

یارانه معیشتی

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، افرادی که ۲۲ بهمن گذشته و نوروز امسال مشمول دریافت یارانه بودند، یارانه ویژه ماه رمضان را دریافت خواهند کرد.  یارانه کمک معیشتی ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستانی که به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده‌اند، نیز واریز خواهد شد.

 امید حاجتی مدیرعامل هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: این یارانه به ۴ دهک اول، افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود که در واقع برای ۳۱ میلیون نفر و ۷۷۱ هزار نفر در قالب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ خانواده نفری ۱۵۰ هزار تومان واریز می شود.

یارانه کمک معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر و با درآمد کم از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در دو مرحله و در مناسبت‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و عید نوروز به دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور پرداخت شده است.

 امید حاجتی گفت: این یارانه به ۴ دهک اول، افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد که چیزی حدود ۳۱ میلیون نفر و ۷۷۱ هزار نفر در غالب ۱۱ میلیون خانواده نفری ۱۵۰ هزار تومان واریز خواهد شد.

این یارانه سومین مرحله از کمک معیشتی است که در قالب حمایت از اقشار در مناسبت‌ها واریز می‌شود. ۲۲ بهمن، عید نوروز و در سومین مرحله به مناسب ماه مبارک رمضان است.

افراد مشمول دریافت این یارانه بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار عنوان شده و طبق اطلاعات دریافتی مبلغ مذکور قرار است ساعت ۲۴ جمعه ۲۶ فروردین به حساب آنها واریز شود.

طبق اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، افرادی که ۲۲ بهمن گذشته و نوروز امسال مشمول دریافت یارانه بودند، یارانه ویژه ماه رمضان را دریافت خواهند کرد. 

همچنین، یارانه کمک معیشتی ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستانی که به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده‌اند، نیز واریز خواهد شد.

با توجه به مبلغ این یارانه، یک خانواده سه نفره معادل ۴۵۰ هزار تومان یارانه معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان دریافت می‌کند.

یارانه کمک معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر و با درآمد کم از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در دو مرحله و در مناسبت‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و عید نوروز به دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور پرداخت شده است.

سومین یارانه مناسبتی دولت رئیسی به احتمال قوی در هفته آینده به حساب مشمولان واریز می‌شود. تازه ترین پیگیری‌های تجارت نیوز از سازمان هدفمندی یارانه‌ها حاکی از آن است که واریز یارانه ماه رمضان هم اکنون در مرحله صدور مجوز و ابلاغ سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

مبلغ دقیق یارانه رمضان چقدر است؟ پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های مربوطه نشان می‌دهد که مبلغ یارانه رمضان ۱۵۰ هزار تومان است و یک خانوار چهار نفره باید منتظر دریافت یارانه ۶۰۰ هزار تومانی باشند.

از قرار معلوم مشمولان یارانه رمضان بر پایه جامعه هدفی است که در دو مرحله قبل نیز به مناسبت بیست و دوم بهمن (سالروز پیروزی انقلاب) و فرارسیدن عید نوروز یارانه‌ دریافت کرده بودند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید که با هدف کمک به معیشت خانوارها تمامی محاسبات مربوط به یارانه ماه رمضان را براساس اطلاعات به روز شده و اعلامی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام داده است.

البته مشمولان یارانه ۲۲ بهمن ۳۴ میلیون نفر بودند. اما مشمولان یارانه عید تنها ۱۲ میلیون نفر بودند؛ افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که به هر دلیلی مشمول سهام عدالت نشده بودند.

احتمالا با توجه به مبلغ ۱۵۰ هزار تومانی یارانه رمضان، مشمولان این یارانه همان افرادی هستند که یارانه عید را دریافت کردند.

هنوز زمان دقیق واریز یارانه رمضان مشخص نیست. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد یارانه رمضان تا قبل از هفته سوم رمضان واریز می‌شود. به عبارتی این یارانه تا پیش از عید فطر به حساب مشمولان آن واریز می‌شود.

البته دولت در واریز این یارانه تاخیر داشت. چون یارانه رمضان ۱۴۰۰ در دومین روز ماه رمضان به حساب مردم واریز شد. اما یارانه رمضان ۱۴۰۱ هنوز واریز نشده است.

در دولت سید ابرهیم رئیسی، سنگ بنای پرداخت یارانه نقدی جدیدی موسوم به یارانه مناسبتی گذاشته شده است؛ مبلغ این یارانه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰۰ هزار تومان بود که به جمعیت حدودا ۳۴ میلیون نفری پرداخت شد.

برای مرتبه دوم دولت سیزدهم در روزهای منتهی به سال نو مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را به عنوان یارانه معیشتی عید نوروز را پرداخت کرد اما مشمولان این یارانه تنها ۱۲ میلیون نفر بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید