سخنگوی طالبان با اظهار موضع هیئت حاکمه افغانستان درباره مسئله فلسطین گفت: اسرائیل یک رژیم نامشروع صهیونیستی و ما هیچگاه آن را برسمیت نمی‌شناسیم.

طالبان: اسرائیل غده‌ای در پیکره امت اسلامی است / هیچ‌گاه آن را به رسمیت نمی‌شناسیم
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، سخنگوی طالبان با اظهار اینکه اسرائیل غده‌ای در پیکره امت اسلامی است، بر موضع حکومت سرپرست افغانستان بر عدم برسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با اظهار موضع هیئت حاکمه افغانستان درباره مسئله فلسطین گفت: اسرائیل یک رژیم نامشروع صهیونیستی و ما هیچگاه آن را برسمیت نمی‌شناسیم.

وی تصریح کرد: اسرائیل غده‌ای در پیکره امت اسلامی است، قدس قضیه مشترک میان مسلمانان است و همه مسلمانان باید حول آن متحد شوند.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنک طالبان در ادامه نیز با انتقاد از تصمیم آمریکا برای برسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: این عملی علیه تمام امت اسلامی و گامی پر از تعصب و دور از عقل بود.

«سهیل شاهین» سخنگوی خارجی طالبان در قطر و نماینده تعیین شده برای کرسی افغانستان در سازمان ملل نیز با تاکید بر عدم ارتباط با رژیم صهیونیستی گفت: ما دوست داریم با همه کشورهای منطقه و همسایه و همینطور کشورهای آسیایی ارتباط داشته باشیم، اما اسرائیل بین این کشورها نیست و قطعاً هیچ رابطه‌ای با آن‌ها نخواهیم داشت.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز با تاکید بر اینکه افغانستان هیچ نیازی برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی ندارد، گفت: «هیچ چیزی وجود ندارد که ما را به اسرائیل مرتبط کند و نیازی به این رابطه نداریم».

«انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان نیز با تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین گفت: مسلمانان نباید مسئله فلسطین، مشکلات فلسطینیان و مسجد الاقصی، قبله نخست مسلمانان را فراموش کنند.

وی با اشاره به سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با آن تاکید کرد: دولت‌های سازشگر نباید علیه برادران و خواهران فلسطینی و همچنین مسجد الاقصی وارد معامله ننگینی شوند

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید