۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 55353070

شهباز شریف، نخست وزیر جدید پاکستان در رأس هیاتی بلندپایه از مقام‌های این کشور، اسلام‌آباد را به مقصد ریاض، پایتخت عربستان سعودی ترک کرد.

سفر شهباز شریف به عربستان
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، شهباز شریف، نخست وزیر جدید پاکستان روز پنج‌شنبه ۲۸ آوریل در رأس هیاتی بلندپایه از مقام‌های این کشور، اسلام‌آباد را به مقصد ریاض، پایتخت عربستان سعودی ترک کرد.

این سفر ۳ روزه، نخستین سفر خارجی آقای شریف پس از انتخاب به عنوان نخست وزیر پاکستان است. به گفته برخی منابع خبری، نخست وزیر پاکستان در این سفر به دنبال حمایت مالی از کشوری است که سال‌ها در آن تبعید بوده است.

آقای شریف روز پنج‌شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز سفری به عربستان سعودی دارم تا پیوندهای برادری و دوستی خود را تجدید و تأیید کنم.»


شهباز شریف پس از رأی اعتماد پارلمان پاکستان به او در اوایل ماه آوریل، به عنوان نخست‌وزیر این کشور سوگند یاد کرد.

اگرچه دولت آقای شریف وارث اقتصادی در رکود با بدهی‌ای فلج‌کننده، تورم در تاخت و تاز و یک روپیه ضعیف است، اما نخست وزیر پاکستان قول داده است که از موقعیت‌های موجود برای شتاب بخشیدن به پروژه‌های توسعه و جهش اقتصادی در کشورش استفاده کند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه پاکستان، هدف اصلی آقای شریف از سفر به عربستان سعودی، توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان دو کشور خواهد بود.


همچنین ایجاد فرصت‌های بیشتر برای کارگران پاکستانی در عربستان سعودی از دیگر اهداف آقای شریف در این سفر خواهد بود. بر اساس اعلام وزارت خارجه پاکستان، عربستان سعودی میزبان بیش از دو میلیون پاکستانی است.

ارتباط خانوادگی

خانواده شهباز شریف روابط نزدیکی با خاندان پادشاهی عربستان سعودی دارد. نواز شریف و شهباز شریف به همراه برخی از بستگانشان در سال ۲۰۰۰ به عربستان سعودی تبعید شده بودند.

برخی از تحلیلگران سیاسی با اشاره به اینکه خانواده شریف به طور سنتی روابط بسیار خوبی با عربستان سعودی دارد، بر این نظرند که این دیدار به نفع شهباز شریف است زیرا او می‌تواند از این موضوع به نفع خودش در داخل پاکستان استفاده کند.

بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده، بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه ۳۳ ساله، مفتاح اسماعیل، وزیر دارایی و خواجه آصف، وزیر دفاع از جمله اعضای هیات پاکستانی هستند که آقای شریف را در سفر به عربستان همراهی می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید