گروه تروریستی داعش مسئولیت بمب گذاری در محله شیعه نشین مزار شریف افغانستان را بر عهده گرفت.

داعش مسئولیت بمب‌گذاری در مزارشریف را برعهده گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، منابع محلی افغان پنجشنبه از وقوع دو انفجار در محله‌های شیعه نشین شهر مزارشریف خبر دادند که در هر دو رویداد تروریستی ۹ تن کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند.

اولین انفجار در ناحیه سوم مزار شریف و دومی نیز در ناحیه دهم در چهارراه «کانتینر» به وقوع پیوسته است که ظاهرا هر دو انفجار خودروهای مسافربری را هدف قرار داده‌اند.

گفته می‌شود که این انفجار در یک خودرو نوع تونس (ون) رخ داده و تلفاتی نیز داشته است.

به گزارش ایرنا، حوادث تروریستی یک هفته اخیر در افغانستان سوالاتی را در مورد توانایی دولت طالبان در مبارزه با تروریسم و تضمین امنیت این کشور نزد شهروندان افغان و کشورهای منطقه و جامعه جهانی ایجاد کرده است از اینکه مبادا دولت طالبان به عمد و یا سهوا در تضمین امنیت کوتاهی می‌کند.

هفته گذشته نیز یک انفجار در داخل مسجد «خانقای مولوی سکندر» در ولسوالی (شهرستان) امام صاحب ولایت قندوز افغانستان در حالیکه شهروندان افغان در حال اقامه نماز بودند، رخ داده است.

شمار شهدای این انفجار به ۳۳ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۴۳ نفر رسیده است.

حمله‌های تروریستی و خشونت‌های مرگبار از سه شنبه گذشته در افغانستان شدت گرفته است که در شدیدترین آن در هفته گذشته یک مدرسه مورد هدف قرار گرفت. قربانیان این اقدام تروریستی بیش از ۲۰ کودک و نوجوان دانش‌آموز بودند.

مرگبارترین حمله از زمان آغاز حکومت طالبان البته مربوط به انفجار انتحاری در فرودگاه کابل بود که در اثر آن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی افغان و ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند.

شاخه منطقه‌ای داعش در افغانستان با اکثریت سنی، بارها شیعیان و صوفیان را که از شاخه‌های عرفانی اسلام پیروی می‌کنند، هدف قرار داده‌اند.

مقامات طالبان اصرار دارند که نیروهای آن‌ها داعش را شکست داده‌اند، اما تحلیلگران می‌گویند که این گروه، یک چالش امنیتی کلیدی است. طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت، به طور مرتب به مخفیگاه‌های مشکوک داعش در ولایت ننگرهار حمله می‌کنند.

در ماه می‌سال گذشته حداقل ۸۵ نفر - عمدتا دانش آموزان دختر - در اثر انفجار سه بمب در نزدیکی مدرسه آن‌ها در محله شیعه نشین دشت برچی کابل کشته و حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

هیچ گروهی مسئولیت آن حمله را بر عهده نگرفت، اما در اکتبر ۲۰۲۰ داعش حمله انتحاری به یک مرکز آموزشی در همان منطقه را پذیرفت که در آن ۲۴ نفر از جمله تعدادی از دانش آموزان کشته شدند.

در ماه مه ۲۰۲۰، این گروه مسئول حمله خونین به زایشگاه بیمارستانی در همان محله بود که منجر به کشته شدن ۲۵ نفر از جمله نومادران شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید