۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
کد خبر: 55353029

دو انفجار در منطقه شوچنکیفسکی در کی‌یف رخ داده است.

وقوع دو انفجار بزرگ در شرق کی‌یف

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سی ان ان نوشت: رسانه‌های غربی عصر پنجشنبه (به وقت محلی) از وقوع دو انفجار بزرگ در شرق کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند.

ویتالی کلیتچکو شهردار کی‌یف گفت: دشمن به کی‌یف شلیک کرده است. دو انفجار در منطقه شوچنکیفسکی در کی‌یف رخ داده است. خدمات رسانی در محل در حال انجام است. اطلاعات درخصوص تلفات به روز رسانی خواهد شد. 

این انفجارها درحالی انجام شد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در کی‌یف حضور دارد و امروز با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کرده است. 

دبیرکل سازمان ملل که به اوکراین سفر کرده، امروز خاطر نشان کرد: جنگ در قرن ۲۱ امری پوچ و بی‌معنا است. 

گوترش طی بازدید از منطقه "بورودیانکا" خارج از شهر کی‌یف، جنگ را شیطان و اقدامی پوچ و بیهوده توصیف کرد. 

وی در شهر بوچا به خبرنگاران گفت: پس از دیدن این مکان وحشتناک به این نتیجه رسیدم که تحقیقات و پاسخگویی کامل بسیار مهم است. خوشحالم که دادگاه کیفری بین المللی درحال تحقیق در این خصوص است و دادستانی قبلاً در این شهر بوده است. من کاملاً از دادگاه کیفری بین المللی حمایت می‌کنم و از روسیه می‌خواهم که همکاری با دادگاه کیفری بین المللی را بپذیرد اما وقتی از جنایات جنگی صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم فراموش کنیم که بدترین جنایات خود جنگ است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید