به گفته یک مقام سابق اوکراینی، نخست‌وزیر انگلیس تابعیت این کشور را به اعضای دفتر رییس‌جمهور اوکراین و خانواده‌های آنها به عنوان تضمین امنیت آنها اعطا کرده است.

اعطای تابعیت انگلیس به اعضای دفتر زلنسکی و خانواده‌های آن‌ها

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ریانووستی نوشت: یک مقام سابق اوکراینی اعلام کرد که به نمایندگان دفتر «ولودیمیر زلنسکی» به همراه خانواده‌هایشان به عنوان نوعی تضمین امنیتی، تابعیت کشور انگلیس داده شده است.

«ایلیا کیوا» یکی از قانونگذاران شورای عالی اوکراین، که از سمت خود محروم شد، در این باره در کانال تلگرامی خود نوشت: دفتر رئیس جمهور زلنسکی و خانواده‌هایشان تابعیت انگلیس را به عنوان تضمین امنیت خود از بوریس جانسون نخست وزیر این کشور دریافت کردند.

این مسئله در حالی است که انگلیس به عنوان دستیار درجه اول و اجرا کننده اوامر آمریکا مدام بر آتش درگیری‌ها در اوکراین می دمد و در راستای کاهش تنش‌ها هیچ گونه قدمی بر نمی‌دارد.

نمونه اخیر در ارتباط با اظهارات و اقدامات تحریک آمیز دولت انگلیس، صحبت‌های «لیز تراس» وزیر خارجه این کشور است که مدعی شده است درگیری‌ها در اوکراین ممکن است ۵ یا حتی ۱۰ سال به طول بیانجامد و لذا کشورهای غربی باید کمک‌های نظامی و حمایتشان از کی یف را دو چندان کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید