زنده‌یاد قربانی‌تپه پس از بررسی و انجام سی‌تی‌اسکن و با تایید علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده وی، دیشب برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

اهدای اعضای مرد ۶۱ ساله اردبیلی به بیماران نیازمند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نوشت: اعضای بدن هاشم قربانی تپه ۶۱ ساله ساکن شهرستان اردبیل که به دنبال تنگی نفس و افت هوشیاری در بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) اردبیل بستری شده بود، روز پنجشنبه با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

زنده‌یاد قربانی تپه پس از بررسی و انجام سی‌تی‌اسکن و با تایید علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده وی، دیشب برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

زنده یاد قربانی تپه سومین ایثارگر استان اردبیل در سال ۱۴۰۱ است که اعضای وی با رضایت خانواده به نیازمندان اهدا شد.

استان اردبیل در سه سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید