رییس‌جمهور اوکراین گفت: بیش از ۱۱.۵ میلیون اوکراینی به دلیل جنگ خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و حدود ۵ میلیون از آنها به خارج از کشور رفته‌اند و ۹۵ درصد از مهاجران می‌خواهند به کشور خود بازگردند.

اوکراین در جنگ با روسیه ۶۰۰ میلیارد دلار خسارت دیده است

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از گاردین نوشت: «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه با مقامات محلی و منطقه‌ای در مورد بازسازی اوکراین پس از جنگ دیدار و گفتگو کرد.

زلنسکی در این دیدار گفت: «برآوردهای اولیه از خسارات اوکراین از این جنگ به ۶۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. بیش از ۳۲ میلیون متر مربع مکان مسکونی، بیش از ۱۵۰۰ مرکز آموزشی و بیش از ۳۵۰ مرکز درمانی تخریب یا آسیب دیده است. نهادهای اقتصادی متحمل زیان‌های هنگفتی شدند - صدها شرکت از بین رفته اند. حدود ۲۵۰۰ کیلومتر جاده و تقریباً ۳۰۰ پل ویران یا آسیب دیده اند. و این فقط آمار نیست. این تلفات مربوط ماریوپل، وولنوواخا، اوختیرکا، چرنیهیو، بورودیانکا و ده‌ها شهر، شهرک و روستا است.»

به گفته رئیس جمهور اوکراین، بیش از ۱۱.۵ میلیون اوکراینی به دلیل جنگ خانه‌های خود را ترک کرده اند و حدود ۵ میلیون از آنها به خارج از کشور رفته اند و ۹۵ درصد از مهاجران می‌خواهند به کشور خود بازگردند.

وزیر اقتصاد اوکراین نیز در این نشست گفت: «خسارت وارده به زیرساخت‌های اوکراین در نتیجه جنگ به ۹۰ میلیارد دلار رسیده است.» الکساندر کوبراکوف گفت که بیشتر خسارت‌ها به زیرساخت‌های راه آهن، جاده و پل وارد شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید