مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در صورت موافقت قطر، گمرک مجوز خروج از کشور برای ماشین شخصی را صادر می‌کند.

امکان سفر با خودروی شخصی به جام جهانی قطر فراهم شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص آمادگی زیرساخت‌های کشور برای برقراری خطوط کشتیرانی میان ایران و قطر تا آبان‌ماه گفت: زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی خطوط آماده است.

در حال حاضر دو مسیر کیش به قطر و بوشهر به قطر در اولویت ایجاد خط کشتیرانی است، البته ما امکان تردد دریایی به قطر از بنادر دیگر را هم داریم که اگر تقاضا برای سفر زیاد باشد، این مسیرها هم برقرار می‌شود.

او افزود: بنادر کیش و بوشهر امکان جابه جایی مسافر به بنادر قطر را دارند و همچنین امکانات مورد نیاز برای راه‌اندازی خط مسافری در بنادر دیگر مانند خرمشهر و قشم وجود دارد.

با توجه به آماده بودن پایانه مسافری دریایی بوشهر و نزدیکی این بندر به قطر اولویت با راه‌اندازی این خط است.

عباس نژاد، مسافت دریایی میان ایران و قطر را کمتر از ۵ ساعت اعلام کرد و گفت: البته ساعت و زمان تردد بین این بنادر به سرعت کشتی بستگی دارد، اما اگر تردد با کشتی‌های تندرو انجام شود، فاصله زمانی بین دو بندر به حدود ۴ تا ۵ ساعت می‌رسد.

کمترین هزینه برای بلیت

موضوع مهم در برقراری خطوط کشتیرانی مسافری میان ایران و قطر، هزینه بلیت سفر است. با توجه به اینکه متقاضیان سفر با شناورهای کشتیرانی اقشار متوسط هستند، بهای بلیت سهم مهمی در کاهش هزینه این متقاضیان برای تماشای مسابقات جام جهانی دارد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص تعیین قیمت بلیت سفر دریایی از بنادر جنوبی ایران به سمت قطر گفت: تلاش ما این است برای سفر به قطر در زمان جام جهانی حداقل قیمت بلیت نسبت به پروازها برای شناورها در نظر گرفته شود.

البته تعیین قیمت به شرایط و مسائل مختلفی مربوط است، اما قیمت قطعاً پایین‌تر از شقوق دیگر حمل و نقل خواهد بود. نوع کشتی، زمان رفت و برگشت، تسهیلاتی که ارائه می‌شود، در تعیین قیمت بلیت دخیل است.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    خوبه از نظر هزینه افراد بیشتری می توانند شرکت کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید