فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از شناسایی عاملان آسیب به درختان جنگلی در شهرستان شفت"خبر داد.

شناسای ۶ نفر از عاملان آسیب به درختان جنگلی شهرستان شفت
 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از شناسایی عاملان آسیب به درختان جنگلی در پی انتشار ویدیویی با "عنوان پرده‌برداری از روش جدید قاچاقچیان چوب در شهرستان شفت" خبر داد.

 به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،سرهنگ محمد قربانی‌لرد با بیان اینکه با انتشار ویدیویی با عنوان پرده‌برداری از روش جدید قاچاقچیان چوب بلافاصله نیروها به محل اعزام شدند، افزود: فرضیه این بود که هدف از آسیب درخت به روشی که در فیلم توضیح داده می‌شود، تشویش اذهان عمومی و ضعیف جلوه دادن زحمات منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی اظهار داشت: با فرض مغرضانه بودن این اقدام و با توجه به اینکه قاچاقچیان چوب نیز در آن منطقه پرونده‌هایی دارند، شناسایی عاملان آسیب به درخت در شهرستان شفت در دستور کار قرار گرفت.

به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی گیلان، با ورود دادستان شهرستان شفت و با اقدامات انجام شده، ۶ نفر از عاملان آسیب به درخت در شهرستان شفت شناسایی و برای تشکیل پرونده به نیروی انتظامی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه افراد شناسایی شده سابقه قاچاق چوب را دارند، افزود: تاکید دادستانی شهرستان شفت بررسی دقیق پرونده آنان است.

سرهنگ قربانی لرد از مردم خواست تا موارد قطع درختان، قاچاق چوب، تصرف اراضی، آتش سوزی جنگل ها و مراتع را از طریق شماره ۱۳۹ اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حدود ۱۰ روز گذشته در فضای مجازی ویدئویی با عنوان پرده‌برداری از روش جدید قاچاقچیان چوب در جنگل‌های هیرکانی با توضیحات شخصی منتشر شده بود که شخص در فیلم ادعا می‌کند که «اینجا امام زاده اسحاق در ارتفاع یکهزار و ۵۰۰ متری درختان را می‌برند و اینگونه جاگذاری می‌کنند، قیمت یک تکه از این چوب‌ها ۵۰۰ هزار تومان است.»

در پی انتشار این ویدیو پیش از این مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به خبرنگار ایرنا گفته بود، با اطلاع از ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی بلافاصله نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان برای بررسی دقیق از موضوع و بازدید میدانی به محل مربوطه در امام زاده اسحاق شفت اعزام شدند.

میرحامد اختری اظهار داشت: در بررسی‌ها و بازدیدهای میدانی تنها همان یک درختی که در ویدیو منتشر شده با بریدن بخشی از آن آسیب دیده بود و بقیه درختان منطقه سالم بودند، این ویدیو را با هدف تشویش اذهان عمومی و ضربه زدن به منابع طبیعی منتشر کرده‌اند.

وی افزود: سرنخ‌هایی از متخلفان به دست آورده‌ایم ضمن اینکه در حال شناسایی هستیم، البته در گذشته نیز یک سری افراد متخلف پرونده‌هایی با منابع طبیعی دارند که با آنها برخورد جدی انجام گرفته و رای نیز صادر شده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان بیان داشت: در این موضوع نیز ضمن شناسایی افراد با توجه به سرنخ‌های به دست آمده، برخوردهای لازم با کمک دستگاه قضا انجام خواهد گرفت.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای حدود ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید