همیشه بهتر است برای خرید یک کولر گازی تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام گیرد. مخصوصاً اگر خرید به‌صورت آنلاین انجام می‌شود بهتر است همیشه از بازخورد مشتریان در این زمینه استفاده شود.

بهترین کولر گازی ایستاده برای منزل

همیشه‌ انتخاب یک کولر گازی مناسب و ایده‌آل دغدغه بسیاری از افراد بوده است و برای خیلی‌ها یافتن بهترین کولر گازی با وجود محصولات زیادی در بازار واقعاً یک چالش است. این مقاله شامل نکاتی مهم در رابطه انتخاب یک کولر گازی ایستاده مناسب است و از هر جهت آن را با سایر مدل‌های دیگر کولر گازی مقایسه می‌کند. خواندن این مطلب به خواننده کمک می‌کند که با دیدی شفاف‌تری تصمیم بگیرد که چه محصولی بخرد.

انواع کولرهای گازی در بازار

در چند سال اخیر با ورود شرکت‌های بسیار زیادی به حوزه رقابت بازار کولرهای گازی بیش از هرزمانی تنوع این محصول در بازار قابل‌ مشاهده است. از اسپلیت‌های هوشمند گرفته تا کولرگازی‌های قدیمی و ساده همگی در بازار وجود دارند که هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را نیز دارند. به‌صورت کلی پنج نوع کولر گازی در بازار فعلی موجود است که هرکدام از آن‌ها در مدل‌های مختلفی توسط شرکت‌ها و برندهای مختلفی تولید می‌شوند. این پنج مدل عبارت‌اند از:

  • کولر گازی ایستاده
  • کولر گازی اسپلیت
  • کولر گازی پرتابل
  • کولر گازی پنجره‌ای
  • کولر گازی دیواری
  • کولر گازی ایستاده

می‌توان گفت رایج‌ترین کولر گازی در خانه‌ها و آپارتمان‌ها کولر گازی ایستاده است که به دلیل مزیت‌هایی که دارد از محبوبیت بالایی در این میان برخوردار است. این کولر گازی در ظرفیت‌های گوناگونی در بازار وجود دارد و بیشتر مناسب خانه‌های بزرگ، سالن‌های عمومی تالارها، بیمارستان‌ها و... است. اگرچه این کولر گازی در انواع ظرفیت و ابعاد تولید می‌شود از آن در هر مکان یا فضایی می‌توان استفاده کرد. برای خرید کولر گازی ایستاده با ضمانت نامه و قیمت های عالی از سایت تهویه مطبوع مهاجر میتوانید کمک بگیرید 

  • کولر گازی اسپلیت

مانند کولر گازی ایستاده این مدل از کولرهای گازی نیز از محبوبیت بالایی به دلیل عملکردی که ارائه می‌دهند برخوردار هستند و از آن‌ها می‌توان در انواع مکان‌های مختلف استفاده کرد. این کولر گازی قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد به همین دلیل بسیاری از خانه‌ها و منازل مسکونی از آن استفاده می‌کنند.

  • کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی دیواری

همان‌طور که از نام آن پیداست این کولر گازی قابلیت نصب بر روی پنجره را دارد و در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. این مدل از کولرهای گازی از دو بخش مجزا داخلی و خارجی تشکیل‌ شده است که قسمت داخلی آن در فضای داخل اتاق قرار می‌گیرد و قسمت خارجی آن در فضای خارج از اتاق قرار می‌گیرد. در خرید این مدل کولر گازی باید دقت کرد که ابتدا ابعاد پنجره را اندازه بگیرید و متناسب با چهارچوب پنجره یک کولر گازی انتخاب شود.

  • کولر گازی پرتابل

پرتابل یک واژه انگلیسی است و به معنای قابل‌حمل است. این کولر گازی‌ها نسبت به سایر کولرگازی‌های دیگر ابعاد کوچک‌تری دارند و برای راه‌اندازی آن‌ها به هیچ شرایط خاصی نیاز نیست. این کولرهای گازی برای اتاق‌ها و فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند و بیشتر در این‌گونه موارد مورداستفاده قرار می‌گیرند.

  • کولر گازی دیواری

کولرهای گازی دیواری نوعی از کولرهای اسپلیت هستند و می‌توان آن‌ها را در یک دسته قرارداد، اما ازآنجا که این کولرهای گازی فقط قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند به آن‌ها کولرهای گازی دیواری می‌گویند که در ظرفیت‌های متوسط به بالا تولید و عرضه می‌شوند.

تفاوت کولر گازی ایستاده و کولر گازی دیواری

کولر گازی ایستاده با نوع دیواری آن تفاوت‌های چشم‌گیری دارد، هرچند از هردوی آن‌ها برای یک هدف مشخص استفاده می‌شود و آن‌هم تهویه هواست. کولرهای گازی ایستاده نسبت به کولرهای گازی دیواری معمولاً ظرفیت بیشتری دارند و قدرت انتقال سرمای بیشتری را نیز دارند. همچنین این کولرهای گازی در مکان‌های عمومی و سالن‌های بزرگ بیشت مورداستفاده قرار می‌گیرد و بیشترین کاربرد را تو مکان‌های عمومی دارد. اگر توجه کرده باشید بیشتر بیمارستان‌ها، سالن‌ها، کتاب‌خانه‌ها و... از این نوع کولر گازی استفاده می‌کنند. این کولر گازی به‌صورت ایستاده در یک مکان ثابت قرارداد می‌شود و آن را روی زمین قرار می‌دهند.

کولر گازی ایستاده تراست

از طرفی کولرهای گازی دیواری یا اسپلیت دیواری نسبت به کولر گازی ایستاده ابعاد کوچک‌تری دارد و فقط قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند. همچنین یکی از نکات دیگری که در مورد این نوع کولرهای گازی در مقایسه با نوع ایستاده وجود دارد این است که ظرفیت آن‌ها کمتر است و بیشتر مناسب فضاهای اداری کوچک و منازل معمولی هستند. کولرهای گازی ایستاده در ظرفیت‌های ۳۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ عرضه می‌شوند در طرف مقابل کولرهای گازی دیواری در ظرفیت‌های ۹۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ طراحی و ساخته می‌شوند. تفاوت دیگر کولرهای ایستاده با نوع دیواری در برق مصرفی آن‌هاست. ازآنجا که کولرهای گازی دیواری ظرفیت کم‌تری ارائه می‌دهند درنتیجه برق کمتری مصرف می‌کنند؛ اما کولرهای ایستاده به دلیل ظرفیت بالایی که ارائه می‌دهند برق بیشتری مصرف می‌کنند.

گاز مصرفی کولرهای گازی ایستاده

در کولر گازی‌های ایستاده از گاز مبرد R۲۲ و R۴۱۰A برای تولید سرما استفاده می‌شود که مدل‌های معمولی اکثراً گاز R۲۲ و مدل‌های اینورتر نیز گاز مبرد R۴۱۰A را مصرف می‌کنند. همچنین در این نوع کولرها معمولاً از کمپرسورهای روتاری و اسکرول استفاده می‌شود که نسبت به مدل پیستونی از قدرت بیشتری برخوردارند و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. همچنین نکته‌ای دیگر که در رابطه با کولرهای ایستاده وجود دارد این است که این مدل‌های کولر گازی از کمپرسورهای روتاری استفاده می‌کنند اگرچه در برخی از مدل‌های دیگر این محصول از نوع اسکرول نیز استفاده می‌کنند. مدل‌هایی که از این نوع کمپرسورها استفاده می‌کنند نسبت به مدل‌های پیستونی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند و دوام بیشتری دارند، ازاین‌رو محبوبیت آن‌ها میان مصرف‌کنندگان بیشتر است.

ظرفیت کولرهای گازی ایستاده

ظرفیت کولرهای گازی ایستاده بسته به مدلی که مصرف‌کننده می‌خرد متفاوت است؛ اما به‌صورت کلی همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد. معمولاً این کولرهای گازی ظرفیتی مابین ۳۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ ارائه می‌دهند و در میان انواع کولرهای گازی دیگر دارای بیشترین ظرفیت هستند از همین رو از آن‌ها در مکان‌های عمومی و بزرگ استفاده می‌شود. لیست زیر برحسب مکان و متراژی که قرار است در آن کولر گازی قرارداد شود نوشته‌شده است و ظرفیت موردنیاز برای هر متراژ را به‌صورت تقریبی بیان می‌کند. متراژ برحسب مترمربع است.

  • تا ۷۰ مترمربع ظرفیت مناسب ۳۶۰۰۰
  • تا ۸۰ مترمربع ظرفیت مناسب ۴۵۰۰۰
  • تا ۱۲۰ مترمربع ظرفیت مناسب ۶۰۰۰۰
  • ۱۵۰ مترمربع به بالا ظرفیت مناسب ۹۰۰۰۰

مقیاس‌های بالا یک مقیاس تقریبی است و هیچ‌گونه استانداردی آن را بیان نکرده است اما به‌طورکلی و با توجه به اصول فنی که بیشتر نصابان کولر گازی آن را لحاظ می‌کنند، مقیاس بالا یک مقیاس ایده‌آل و مناسب برای نصب کولر گازی ایستاده است.

کولر گازی پرتابل

بهترین برندهای کولر گازی ایستاده در بازار

همان‌طور که گفته شد برندهای مختلفی برای تولید کولر گازی در بازار وجود دارند که انتخاب مناسب بسته به بودجه و نیاز ما کاملاً متفاوت است. جنس خوب و بد همیشه در بازار موجود است ازاین‌رو می‌توان با توجه به بازخورد مشتریان و استفاده‌کنندگان از این محصول به بهترین برندهای کولر گازی در بازار پی برد. بهترین برندهای این نوع کولر گازی در بازار عبارت‌اند از:

  • کولر گازی های مدل ‌هایسنس
  • کولرگازی های مدل جی پلاس
  • کولر گازی های مدل تی سی ال
  • کولرگازی های مدل سامسونگ
  • کولر گازی های مدل ایران رادیاتور

همیشه بهتر است برای خرید یک کولر گازی تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام گیرد. مخصوصاً اگر خرید به‌صورت آنلاین انجام می‌شود بهتر است همیشه از بازخورد مشتریان در این زمینه استفاده شود. همچنین بهتر است از کسانی که تجربه استفاده از این محصول را داشته‌اند سؤال پرسیده شود و بازخورد آن‌ها را نیز برای خرید یک کولر گازی ایستاده مناسب در نظر بگیرید. اگر خانه و نشیمن شما بزرگ است یا می‌خواهید کولر گازی مناسبی برای سالن یا مکان عمومی خود بخرید، همیشه از مدل ایستاده استفاده کنید. استفاده از سایر مدل‌های دیگر احتمالاً پاسخگوی نیاز شما نباشد و از خرید آن پشیمان شوید. این سخن فقط در صورتی صدق می‌کند که فضای شما بسیار بزرگ باشد.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی کریمی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    از تهویه مهاجر خرید کردم کارشون حرف نداره مطالب پر بار و خدمات و مشاوره عالی دارند.پیشنهاد من به کسانی میخواهند خرید با کیفیت و تضمینی داشته باشند تهویه مهاجر میباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید