تصور کنید با ۴۴۵ میلیون تومان یک خانه دو خوابه در مرکز تهران بخرید؛ شاید برایتان خیلی دور از انتظار باشد؛ اما حتی این مورد هم در سال۹۶ ممکن بود.

انفجار عجیب قیمت مسکن در ۵ سال / با پول رهن امسال‌تان سال ۹۶ صاحب‌خانه بودید!

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، خانه گران شده؛ دیگر نمی‌توان خانه خرید؛ مستاجران از تهران کوچ می‌کنند و یا به حاشیه شهر می‌روند؛ مجبور شدیم به محله پایین‌تری برویم؛ چاره‌ای نبود جز اینکه به خانه‌ای کوچکتر راضی شویم. نتوانستم خانه بخریم چون ناگهان قیمت‌ها بالا کشید.

همه این‌ها جملاتی است که قطعا در ۴، ۵ سال اخیر به وفور از افراد زیادی شنیده‌اید؛ اما احتمالا با همه این اوصاف، اعداد و ارقامی که در ادامه می‌آید شما را متعجب کند؛ چون شاید روزگاری که خانه در تهران ۲۰۰ میلیون تومان بود، برایتان دور برسد؛ اما اشتباه نکنید؛ آنقدرها هم دور نیست؛

بیایید نگاهی به آگهی‌های مسکن در سال ۹۶ بیندازیم؛ تا همین ۵سال پیش می‌شد با ۲۰۰میلیون تومان در میدان انقلاب تهران یک خانه ۵۰متری خرید؛ اما حالا ۲۰۰میلیون تومان پول را بردارید و در همین محله و منطقه دنبال یک خانه برای رهن کامل بگردید؛ احتمالا با نه قاطع بنگاهداران مواجه شوید و بگویند با این عدد نمی‌شود.

اگر باور ندارید، نگاهی به آگهی‌های صفحات آنلاین خرید و فروش مسکن بیندازید؛ یک خانه ۴۰متری و ۱۰ساله در انقلاب، ۳۴۰میلیون تومان رهن کامل.

و یا شرق تهران، قطعا همه شما تهرانپارس را به عنوان یکی از معروف‌ترین محله‌های شرق تهران می‌شناسید؛ اگر بخواهید در این محله یک خانه ۹۰متری بخرید، به نظرتان چقدر پول نیاز است؟

حتی در صورتی که ارزان‌ترین واحدهای این محله را هم در نظر داشته باشید، حداقل به ۲میلیارد تومان نیاز دارید؛ سال ۹۶، یک خانه ۹۰متری و ۲ساله در این محله، ۴۵۰میلیون تومان قیمت داشت؛ اما حالا، یک خانه ۱۰۰متری در همین محله با ۷۰۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود!

تصور کنید با ۴۴۵ میلیون تومان یک خانه دو خوابه در مرکز تهران بخرید؛ شاید برایتان خیلی دور از انتظار باشد؛ اما حتی این مورد هم در سال۹۶ ممکن بود؛ یک خانه ۷۳ متری در میدان سلماس یوسف‌آباد تهران، سال۹۶، ۴۴۵میلیون تومان قیمت گذاشته شده بود؛ اما حالا قیمت رهن کامل یک خانه ۸۸ متری در همین محله ۸۳۰ میلیون تومان است.

احتمالا اگر همین الان با ۱۲۰ میلیون تومان بخواهید یک خانه رهن کنید، محدودیت‌های بسیار زیادی خواهید داشت و مجبور خواهید بود مبلغی را نیز اجاره دهید؛ آن هم در جنوب شهر.

اما سال ۹۶، ۱۲۰ میلیون تومان قیمت خرید یک خانه ۴۰ متری در پیروزی بود. اما حالا رهن کامل یک خانه ۵۰متری در پیروزی ۳۰۰ میلیون تومان است.

قطعا اگر بخواهیم این نوشته را ادامه دهیم، می‌توان هزاران کلمه موارد این چنینی نوشت؛ خلاصه کلام اینکه تنها ۵ سال گذشته، اما قیمت‌ها طوری عوض شده که گویی یک قرن گذشته است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید