رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: سلاح بیهوشی در کل کشور به میزان کافی است، اما از مردم عزیز می‌خواهیم، که اجازه دهند که این حیوانات توسط همکاران بنده که آموزش دیده هستند، زنده گیری شده و به حیات وحش بازگردانده شوند.

علت اصلی تلف شدن خرس و پلنگ از زبان سازمان محیط زیست
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در خصوص تلف شدن اخیر پلنگ در قائمشهر و خرس در اردبیل توضیحاتی ارائه داد.

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور ظهر در حاشیه سفر رباط کریم در خصوص تلف شدن پلنگ قائمشهر اظهار کرد: شرایط اقلیمی که حاکم شده و کاهش نزولات جوی سبب حضور حیات وحش در مناطق جمعیتی شده است، که این امر به دلیل کمبود غذا و مسائل دیگر می‌باشد، که گاهاً خسارت‌هایی از نظر جانی به انسان‌ها و یا خسارت‌های به کشاورزی و باغات را سبب می‌شود.

وی گفت: از مجلس شورای اسلامی تقاضا کردیم، که بودجه حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود، که خسارت باغداران و کشاورزان در این خصوص جبران شود، که این اتفاق نیفتاده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: در قائمشهر هنوز مطمئن نیستیم، که این پلنگ از ارتفاعات به شهر آمده و یا توسط مردم نگهداری می‌شده است و اتفاقی که متأسفانه باعث تلف شدن این حیوان شد، به دلیل شرایط خاصی بود، که رخ داد و حمله به مردم و نیروی انتظامی را موجب شد، در آن منطقه سلاح بیهوشی مهیا بوده اما به دلیل ترافیکی که ایجاد شد، سلاح بیهوشی به محل حادثه نرسید.

سلاجقه بیان کرد: در بحث اردبیل نیز خرس از ارتفاعات به منطقه آمده بوده و امیدوارم فرهنگ محیط زیست در کشور نهادینه شود و ما مکلف هستیم، با کمک رسانه‌ها به فرهنگ سازی بپردازیم، چرا که آن چه رخ داد، مساله دردآوری است، البته مسببین اصلی دستگیر شدند، اما بحث اساسی در این قسمت آموزش و فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: من از همه مردم شریف و شهروندان برای مشارکت در حفظ محیط زیست دعوت می‌کنم، باید به محیط زیست هم اجازه دهیم که به عنوان یک مخلوق در کنار ما و در چرخه محیط زیستی ما زندگی کنند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: سلاح بیهوشی در کل کشور به میزان کافی است، اما از مردم عزیز می‌خواهیم، که اجازه دهند که این حیوانات توسط همکاران بنده که آموزش دیده هستند، زنده گیری شده و به حیات وحش بازگردانده شوند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید