سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که مذاکرات میان عربستان و ایران، ممکن است زمینه را برای بازگشت روابط دیپلماتیک بین دو کشور فراهم کند.

 احتمال بازگشت روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که این کشور در چارچوب سیاست خود مبنی بر ایجاد گفت‌وگوهای جمعی برای رسیدن به اجماع و توازن در سطح منطقه، میزبان دور پنجم گفت‌وگوها میان تهران و ریاض بود.

وی شرایط حاکم بر فضای این دور از مذاکرات را مثبت و همراه با آرامش و تفاهم اعلام کرد و افزود: گفت‌وگو میان عربستان و ایران شامل چند پرونده از جمله پرونده امنیتی بود و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق هم در این گفت‌وگوها حضور داشت.

الصحاف تاکید کرد که گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد و در مسیر دستیابی به تفاهم‌های اساسی حرکت می‌کند و ممکن است در همین راستا روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان از سر گرفته شود.

به گزارش میدل ایست نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در ادامه با بیان اینکه عراق گام‌های بلندی را برای هماهنگی در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله حمایت از دور پنجم مذاکرات تهران و ریاض برداشته، افزود که چنین گفت‌وگوهایی به افزایش ثبات و توازن در سطح منطقه و نیز به تقویت امنیت و حاکمیت عراق کمک می‌کند.

الصحاف همچنین افزود که عراق به محلی برای تقارب دیدگاه‌ها و ایجاد گفت‌وگوهای پایدار تبدیل خواهد شد و این گفت‌وگوها بر نقش آینده عراق در تعامل با دیگر طرف‌ها نیز بازتاب خواهد داشت.

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، گفته بود که عربستان و ایران در گفت‌وگوهای اخیر به توافقی بر سر یادداشت تفاهمی متشکل از 10 بند دست یافتند.

وی اعلام کرد: گفت وگوی اخیر عربستان و ایران در بغداد، امنیتی و با حضور مسئولان بلندپایه دو کشور بود و دو طرف بر سر اینکه دور بعدی گفت‌وگوها در سطح دیپلماتیک برگزار شود، توافق کردند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید