۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 55352537

همزمان با هفته زمین پاک بخشی از تالاب بین المللی انزلی با مشارکت مردم و نیروهای نظامی و انتظامی از زباله پاکسازی شد.

 پاکسازی تالاب انزلی از زباله

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس اداره محیط زیست انزلی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه پاکسازی تالاب انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از کارهای در دستور کار محیط زیست گیلان در هفته زمین پاک، پاکسازی تالاب‌ها است.

سید فرشید فلاح ادامه داد: در همین راستا با توجه به اهمیت تالاب بین المللی انزلی پاکسازی این تالاب با مشارکت مردم محلی و نیروهای نظامی و انتظامی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تمام پسماندهایی که در حوزه آبخیز در بالادست تخلیه می‌شود با جریان آب وارد تالاب انزلی شده و آلودگی تالاب را افزایش داده است، تاکید کرد: آلودگی تالاب انزلی علاوه بر به خطر انداختن حیات آبزیان، معیشت مردم را نیز دچار مشکل کرده و به شهر گردشگر پذیری مانند انزلی چهره زشتی می‌دهد.

رئیس اداره محیط زیست انزلی به ورود انواع پسماندها از هشت شهرستان حوزه تالاب انزلی به داخل این میراث ملی اشاره کرد و گفت: به دلیل نبود مدیریت صحیح پسماند و عدم وجود مدیریت درست در فاضلاب‌های استان بیشترین ضرر این سو مدیریت‌ها متوجه محیط زیست و خصوصاً تالاب انزلی می‌شود.

فلاح اضافه کرد: با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی رودخانه‌های راسته خاله و نهنگ روگا در تالاب انزلی که مکان‌های پر بازدید این تالاب توسط گردشگران است از زباله پاکسازی شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید