شورای هماهنگی بعثه و حج سمهیه اختصاص یافته به ایثارگران در حج امسال را اعلام کرد و از تشکیل ستادی برای سرعت بخشیدن به پیگیری‌ها درباره حج ۱۴۰۱ خبر داد.

میزان سهمیه ایثارگران در حج ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش سلام نو ایسنا ، سیدصادق حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ در این شورا با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش سهمیه زائران ایرانی در حج پیش ‌رو، اظهار کرد: درحال رایزنی با مسؤولان سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هستیم تا به تعداد کافی پروازهای حج تامین شود و مدت اقامت زائران در سرزمین وحی طولانی نشود.

او به فعال شدن کمیته‌های مسکن، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات و نرخ‌گذاری اشاره کرد و از تشکیل ستاد حج برای پیگیری سریع‌تر امور حج آینده خبر داد.

همچنین اکبر رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ درباره استخراج آمار و اطلاعات زائران حج پیش‌ رو و دکتر سیدعلی مرعشی ـ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت ـ درباره ساختار این مرکز و نحوه معاینات پزشکی زائران حج آینده توضیحاتی دادند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: برای اعزام ایثارگران به حج تمتع ۱۹۰۰ نفر سهمیه اختصاص یافته است. این درحالی است که مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران از سازمان حج و زیارت درخواست کرده بود ۲۴۰۰ سهمیه حج به ایثارگران اختصاص داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز بر لزوم اطلاع‌رسانی مسؤولان حج و زیارت درباره حج آینده برای آرامش‌بخشی به زائران تاکید و اظهار کرد: هرچند با اعلام دیرهنگام عربستان فرصت کمی برای آمادگی‌های لازم درباره حج ۱۴۰۱ باقی‌مانده است، ولی نباید از کیفیت برنامه‌ها و فعالیت‌ها کاسته شود.

در این شورا اعلام شد که شعار حج امسال «حج؛ خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» خواهد بود که شعار حج ۱۴۰۰ نیز بود.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت همچنین با بیان این‌که در این شعار، معنویت، وحدت، اقتدار جهان اسلام و دفاع از مظلوم نهفته است، بیان کرد: حج، فرصتی برای مطرح شدن مهمترین چالش‌های جهان اسلام و صحنه نمایش انسجام، اقتدار و عظمت اسلامی است و با توجه به اتفاقات اخیر در صحنه فلسطین، لزوم پرداختن به این قضیه مهم جهان اسلام و همفکری امت اسلامی در دفاع از مسجدالاقصی و فلسطینیان بیش از پیش احساس می‌شود.

عربستان به دنبال همه‌گیری کرونا به مدت دو سال، حج را بدون زائران کشورهای خارجی و با جمعیتی محدود از داخل این کشور برگزار کرد. امسال نیز قرار است حج فقط با یک میلیون نفر برگزار شود که حدود ۸۵۰ هزار نفر سهم مسلمانان کشورهای دیگر خواهد بود. ایران پیش‌تر اعلام کرده که امسال با جمعیتی بالغ بر ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر در حج شرکت خواهد کرد. وزارت خارجه نیز به دنبال مذاکرات دیپلماتیک ایران و عربستان از رایزنی درباره سهمیه حج ایران خبر داده و حضور زائران ایرانی در حج امسال را تایید کرده است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید