۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 55352518

سه منبع آگاه به میدل ایست آی گفتند که رجب طیب اردوغان قصد دارد آخر این هفته به عربستان سعودی سفر کند.

اردوغان به عربستان سعودی می رود
به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا،سه منبع آگاه به میدل ایست آی گفتند که پس از سال‌ها تنش میان ترکیه و عربستان سعودی به دلیل قتل جمال خاشقجی، سرانجام رجب طیب اردوغان قصد دارد آخر این هفته به عربستان سعودی سفر کند.

این سه منبع آگاه که نام خود را فاش نکردند، گفتند که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه قرار است روز پنجشنبه به عربستان سعودی سفر کند گرچه احتمال تعویق این سفر هم وجود دارد.

چندی پیش ترکیه در راستای بهود روابطش، یکی از درخواست‌های اصلی عربستان سعودی را برآورده کرد؛ به عبارتی پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی و ستون‌نویس واشنگتن‌پست به ریاض منتقل شد.

گزارشی که یک سال قبل توسط وزارت اطلاعات آمریکا به دست آمد، ارزیابی می‌کند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در کشته شدن جمال خاشقجی دست داشته است. اما این در حالیست که دولت عربستان سعودی همواره چنین ادعاهایی را رد کرده است.

پس از مرگ این روزنامه‌نگار در کنسولگری عربستان در استانبول (۲ اکتبر ۲۰۱۸)، روابط بین آنکارا - ریاض به طرز چشمگیری بدتر شد اما ترکیه از آن زمان تا کنون به دنبال بهبود این روابط با عربستان سعودی بوده است.

همچنین نشانه‌های دیگری از "گرم شدن روابط" بین این دو کشور وجود دارد. مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه ماه گذشته در دیدار با همتای سعودی خود گفت: اقدامات ملموسی را درخصوص بهبود روابط در آینده اتخاذ خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید