۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 55352494

مسیر دسترسی به این منطقه که دره ای زیباست صعب العبور می باشد و به این نام خوانده شده است.بیراهه نام دره ای زیبا با طبیعتی بکر در چهارکیلومتری غرب روستای آبگرمک شهرستان جم است. مکانی که مردم آنرا با نام ”پیر بیراهه” یا در لفظ عامیانه ”پیر بره” می‌شناسند.

از بیراهه آبگرمک چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، بیراهه از تفرجگاه‌های مردم شهرستان جم در استان بوشهر است. این منطقه دارای مناظر و چشم انداز زیبا از جمله درختان و کوههای سر به فلک کشیده و چشمه آب می باشد. امامزاده سید جعفر نیز از نوادگان امام موسی کاظم (ع) در غرب روستای آبگرمک از جاذبه های مذهبی این منطقه است.

از بیراهه آبگرمک چه می‌دانید؟

بیراهه نام دره ای زیبا با طبیعتی بکر در چهارکیلومتری غرب روستای آبگرمک شهرستان جم است. مکانی که مردم آنرا با نام ”پیر بیراهه” یا در لفظ عامیانه ”پیر بره” می شناسند. دره ای با درختانی بلند و زیبا و آبگیرهایی که در تمام فصول سال پرآب است. احتمالا نام بیراهه از آن جهت بر این دره گذارده شده که مسیر دستیابی بدان در گذشته بسیار سخت و دشوار بوده هرچند امروز نیز سفر به بیراهه، به دلیل کوهستانی بودن مسیر چندان آسان نیست. مسیر دسترسی به این منطقه بکر و زیبا، شهرک پتروشیمی (پردیس) می باشد. طبیعت زیبای این منطقه در فصل بهار و به خصوص ایام تعطیل پذیرای مسافرانی ست که از اقصی نقاط شهرستان و حتی شهرستان‌های همجوار برای زیارت و تفرج این مکان را انتخاب می کنند.

از بیراهه آبگرمک چه می‌دانید؟

جاذبه‌های منطقه

پیر بیراهه (امامزاده جعفر) در حدود چهار کیلومتری شرق روستای آبگرمک در مسیر جم به سمت ریز بعد از روستای موردی واقع شده که به علت صعب العبور بودن در ایام گذشته به این اسم خوانده شده است. مردم، بیراهه را محل دفن امامزاده جعفر از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می دانند. در گذشته آرامگاهی گنبدی شکل با چهارطاق کمانی بر آن وجود داشت که بعدها توسط مردم بازسازی و به شیوه کنونی درآمده است. از بالای کوه روبروی امامزاده از میان دره ای تنگ چشمه ای زیبا به سمت پایین جاری است.

از بیراهه آبگرمک چه می‌دانید؟

موقعیت مکانی

بوشهر، شهرستان جم، بخش مرکزی، دهستان کوری، روستای آبگرمک. این منطقه در هفت کیلومتری مرکز شهر جم و در مجاورت روستای پلنگی قرار د ارد.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید