۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 55352492

تفرجگاه تنگ حنا با طبیعت بکر، کوه‌های بسیار زیبا، تنگ سرسبز، رودخانه همیشه روان و چشمه های زلال هر مسافری را به سوی خود می‌کشد.

آیا به تنگ حنا جم سفر کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، شهرستان جم در استان بوشهر، یکی از خوش آب و هواترین نقاط جنوب ایران است. این شهرستان دارای مناطق بکر و بسیار زیبای طبیعی است که یکی از آنها، تنگ حنا می باشد.

آیا به تنگ حنا جم سفر کرده‌اید؟

تنگ حنا دره ای کوهستانی و پر آب در ارتفاعات جنب پالایشگاه گاز فجر جم است که در بین کوه های ما بین جم و ریز واقع گردیده است. تفرجگاه تنگ حنا با طبیعت بکر، کوه‌های بسیار زیبا، تنگ سرسبز، رودخانه همیشه روان و چشمه های زلال هر مسافری را به سوی خود می کشد.

آیا به تنگ حنا جم سفر کرده‌اید؟ 

  تنگ حنا که از زیباترین نقاط استان بوشهر است سالیانه به خصوص در فصل بهار پذیرای خیل عظیم گردشگران و مسافران می باشد. دره پرآب با مناظر دیدنی همراه با باد خنک و گهگاه سرد زمستانی نوازشگر جسم و روح انسان است. در بعضی از نقاط تنگ حنا هنوز قسمت‌ ه ا یی از سد و بندهای ساروجی مربوط به ادوار گذشته به جای مانده که این نشان از قدمت و سابقه تاریخی منطقه دارد. در مسیر رودخانه زیبایی جریان دارد که پس از طی مسافتی به مسیر خط لوله انتقال گاز خواهید رسید و از آنجا به یک آبادی قدیمی با تعدادی خانه سنگ و گلی متروکه می رسید. در ابتدای ورودی دره انبوهی از نخل های سر به فلک کشیده بعضا" بی سر و سایر مرکبات مخصوص منطقه پذیرای گردشگران است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید