سازمان ملل اعلام کرد، ۸۰ میلیون دلار از این مبلغ باید فوراً برای اجرای عملیات فوق‌العاده دفع این خطر مستقیم و انتقال نفت از داخل نفتکش به یک کشتی موقت و ایمن در فصل تابستان هزینه شود.

درخواست ۱۴۴ میلیون دلاری سازمان ملل برای حل بحران نفتکش صافر

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از سایت خبری العین نوشت: دفتر دیوید گریسلی، نماینده و هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد، برای حل بحران نفت‌کش صافر که مقابل بندر راس عیسی در استان حدیده واقع در غرب یمن پهلو گرفته، به شدت به مبلغ حدود ۱۴۴ میلیون دلار نیاز وجود دارد زیرا خطر نشت ۱.۱ میلیون بشکه نفت خام را همراه دارد.

سازمان ملل اعلام کرد، ۸۰ میلیون دلار از این مبلغ باید فوراً برای اجرای عملیات فوق‌العاده دفع این خطر مستقیم و انتقال نفت از داخل نفتکش به یک کشتی موقت و ایمن در فصل تابستان هزینه شود.

برخی مسؤولان سازمان ملل هشدار دادند که نفت‌کش صافر که از بیش از شش سال قبل در بندر نفتی یمن پهلو گرفته، احتمال دارد ۴ برابر نفتی که در فاجعه سال ۱۹۸۹ از  نفت‌کش اکسون والدز در مقابل ساحل آلاسکا به دریا نشت کرد، وارد آب‌های منطقه شود.

همچنین در این بیانیه آمده است، عملیات نجات باید در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر انجام شده و به پایان برسد زیرا شدت باد و امواج در ابتدای اکتبر شدیدتر شده و اجرای عملیات را خطرناک‌تر و احتمال غرق شدن نفتکش را بیشتر خواهد کرد.

سازمان ملل اعلام کرد، در تاریخ یازدهم مه آتی یک کنفرانس بین‌المللی با حضور حامیان مالی این سازمان و با هماهنگی هلند جهت جمع آوری کمک‌ها برای اجرای عملیات ویژه نجات این نفت‌کش به مبلغ۸۰ میلیون دلار برگزار خواهد شد.

نفتکش صافر که ۴۵ سال پیش ساخته شده، در حال حاضر با حدود ۱.۱۴ میلیون بشکه نفت خام در بندر یمن پهلو گرفته است و طبق برخی گزارش‌ها، در صورت نشت نفت از آن حدود ۱۱۵ جزیره در دریای سرخ تنوع بیولوژیک خود را از دست خواهند داد و به منابع طبیعی آسیب زیادی وارد خواهد شد و همچنین نزدیک به ۱۳۰ هزار ماهیگیر تنها منبع درآمد خود را از دست خواهند داد و حدود ۹۰۰ هزار تن ذخایر شیلات در آب‌های دریای سرخ و خلیج عدن از بین خواهند رفت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید