اختلال زنجیره تامین به دلیل بحران اوکراین منجر به کمبود کودها می‌شود و کشاورزان را از توانایی تولید محصولات کافی محروم می‌کند.

آلمان نسبت به وقوع بزرگ‌ترین بحران غذایی تاریخ هشدار داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، مجله آلمانی کامپکت با انتشار گزارشی نسبت به تاثیر گرسنگی در جهان بر ۱۰۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ هشدار داده است.

بر اساس این مقاله، اختلال زنجیره تامین به دلیل بحران اوکراین منجر به کمبود کودها می‌شود و کشاورزان را از توانایی تولید محصولات کافی محروم می‌کند.

این مجله به نقل از «متیاس برننگر» رئیس یک بخش در شرکت چند ملیتی مواد شیمیایی و دارویی نوشت: «سال آینده ۲۰۲۳ یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های غذایی در تاریخ بشر را به همراه خواهد داشت».

«متین کائم»، اقتصاددان آلمانی نیز با این دیدگاه موافق است و چنین استدلال می‌کند که قحطی جهانی می‌تواند تا ۱۰۰ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار دهد. 

به گفته «دیوید بیزلی»، رئیس برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل، کمبود مواد غذایی منجر به جریان‌های مهاجرت در مقیاس بزرگ می‌شود به گونه‌ای که در آن بحران سال ۲۰۱۵ مانند یک پیک‌نیک تابستانی به نظر می‌رسد.

گزارش شده است که کارخانه‌های کود «پتاس» در اورال و بلاروس که در حال حاضر تحت تحریم‌های غرب قرار دارند، برای کشورهای اروپایی اهمیت ویژه‌ای دارد و به آن‌ها پیشنهاد می‌شود از کودهای نیتروژن به عنوان جایگزین استفاده کنند اما قیمت بالای گاز مانع از تولید آن‌ها با قیمت مناسب می‌شود. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید