رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: جرثقیل‌هایی در محدوده‌هایی که مراسم و هیات‌های مذهبی برپا می‌شود، مستقر هستند و نسبت به جابجایی خودروهایی که باعث بی نظم و سد معبر شده‌اند، اقدام می‌کنند.

محدودیت‌های ترافیکی روز قدس و روز برپایی نماز عید فطر اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،‌ رئیس پلیس راهور تهران ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی در نظر گرفته‌شده را برای راهپیمایی روز قدس و نیز در ساعات برگزاری نماز عید فطر در این کلانشهر اعلام کرد.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه ۶ اردیبهشت) گفت: با توجه به برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در روز جمعه ۱۹ تیر ماه، محدودیت‌هایی پیش بینی شده است که در همین راستا تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت ۸ صبح روز جمعه این هفته اجرا می شود.

وی افزود:از طول بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا خیابان کارگر، خیابان ولیعصر حد فاصل تقاطع جمهوری تا میدان ولیعصر (عج) و خیابان فلسطین، طالقانی و خیابان‌های منتهی به‌ آن از سمت غرب، خیابان کارگر حدفاصل خیابان جمهوری تا تقاطع بلوار کشاورز، خیابان انقلاب اسلامی حد فاصل میدان انقلاب تا تقاطع ولیعصر، ممنوع است.

وی در ادامه افزود:‌ تردد در خیابان جمهوری از کارگر تا ولیعصر به صورت غرب به شرق جریان خواهد داشت، ضمن آنکه محدودیت‌های توقف ممنوع در محدوده‌های بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا تقاطع کارگر هر دو مسیر، خیابان‌های واقع در غرب خیابان ولیعصر حد فاصل جمهوری تا میدان ولیعصر، خیابان کارگر حد فاصل جمهوری تا بلوار کشاورز، طول خیابان فلسطین و جویبار از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان ۱۶ آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان طالقانی از تقاطع قدس تا ولیعصر، طول خیابان ولیعصر از تقاطع جمهوری تا میدان ولیعصر و خیابان‌های واقع شده در ضلع جنوبی خیابان انقلاب اسلامی شامل فخر رازی، فلسطین، ابوریحان، دانشگاه رازی، ۱۲ فروردین و منیریه جاوید ممنوع خواهد بود.

این مقام مسئول پلیس بیان کرد: با توجه به اینکه سومین شب از شب‌های قدر مصادف است با شب قبل از مراسم راهپیمایی روز قدس، به همین منظور بعد از مراسم احیاء پاکسازی معابر انجام می‌شود و برای انجام مراسم راهپیمایی، آمادگی لازم را پیدا می‌کنیم، ضمن آنکه سرویس دهی مترو در روز مراسم راهپیمایی از ساعت ۱۰ صبح تا پایان مراسم به صورت رایگان است.

طرح ترافیک شب‌های قدر با هدف تسهیل در ترافیک

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به برگزاری مراسم‌های هیات‌های مذهبی در شب‌ها احیاء ، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی پوشش لازم را برای نقاطی که مراسم‌ها برگزار می‌شود، دادند.

وی در ادامه بیان کرد: کنترل و مدیریت در شب‌های قدر برای پیشگیری از سوانح و تصادفات از اهداف اجرای طرح ترافیک شب‌های قدر است.

سردار حسینی عنوان کرد: در طرح ترافیک شب‌های قدر، تردد تمامی کامیون‌ها در ساعت ۳ بامداد در معابر شهری تهران ممنوع بوده و ماموران‌مان از تردد این دسته از وسایل نقلیه ممانعت به عمل می‌آورند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف طرح ترافیک شب‌های قدر، مدیریت بر پارک خودروها است، اذعان کرد: از شهروندانی که با خودروهای شخصی جهت حضور در تکایا و هیات‌های مذهبی استفاده می‌کنند، درخواست می‌کنیم خودروها را به صورت عمود و منظم پارک کنند.

وی اذعان کرد: خدمات رسانی مترو در شب‌های احیاء از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۵:۳۰ به صورت رایگان است و برای این شب‌ها واگن‌ها افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: جرثقیل‌هایی در محدوده‌هایی که مراسم و هیات‌های مذهبی برپا می‌شود، مستقر هستند و نسبت به جابجایی خودروهایی که باعث بی نظم و سد معبر شده‌اند، اقدام می‌کنند.

ممنوعیت تردد در روز برپایی نماز عید فطر

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:‌ تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت ۴ صبح روز عید فطر در خیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی به سمت غرب تا خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان شهید علی اکبری از خیابان شهید مطهری به سمت شمال تا خیابان بهشتی، خیابان میر عماد از خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان در ضلع غربی مصلی امام خمینی (ره)، طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در حد فاصل صابونچی و خیابان شهید قنبر زاده، مسیر غرب به شرق بزرگراه رسالت در محدوده مصلی امام خمینی (ره) از تقاطع کردستان (در صورت نیاز و ابلاغ رده فرماندهی)، مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت از پل سید خندان (در صورت نیاز و ابلاغ رده فرماندهی) ممنوع خواهد بود.

این مقام مسئول پلیس عنوان کرد: برای پارک وسایل نقلیه نمازگزاران، پارکینگ‌های ضلع شمالی، غربی، جنوبی، پیش بینی شده و از پارکینگ بیهقی برای پارک خودروی شهروندان استفاده خواهد شد، ضمن آنکه از ساعت ۱۱ شب قبل عید فطر، سرویس دهی اتوبوس‌های برون شهری از ترمینال بیهقی حذف شده و این اتوبوس‌ها برای سرویس دهی به پایانه‌های جنوب و غرب منتقل می‌شوند.

سردار حسینی افزود: در ضلع جنوب مصلی، خیابان بهشتی پارکینگ لوجستیک ارتش برای استفاده شهروندان ساکن مرکز و جنوب تهران پیش بینی شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:‌سازمان تاکسیرانی تعداد ۵۰۰ دستگاه ون در پارکینگ‌ها مستقر می‌کند تا به صورت رایگان نسبت به جابجایی نمازگزاران از محل برگزاری نماز تا خروجی پارکینگ‌ها اقدام کنند.

سردار حسینی در پایان عنوان کرد: محدودیت‌های توقف از ساعت ۲۴ شب قبل از مراسم به اجرا در می‌آید که در همین راستا توقف تمامی وسایل نقلیه تا پاکسازی کامل در محدوده‌های طول بزرگراه مدرس از میدان هفت تیر تا حقانی در هر دو مسیر، طول بزرگراه رسالت از بزرگراه آفریقا تا بزرگراه صیاد شیرازی در هر دو مسیر(به استثنا اتوبوس‌های شرکت واحد)، طول خیابان شهید قنبر زاده حد فاصل بزرگراه رسالت تا خیابان شهید بهشتی در هر دو مسیر، طول خیابان شهید بهشتی از میدان تختی تا خیابان قائم مقام فراهانی، طول خیابان میرعماد در حد فاصل خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی، طول خیابان شهید مفتح حدفاصل خیابان شهید بهشتی تا خیابان شهید مطهری (به استثنا اتوبوس‌های شرکت واحد)، طول خیابان پاکستان از خیابان شهید بهشتی تا بزرگراه مدرس، طول خیابان هویزه و خرمشهر حد فاصل قنبر زاده تا عشق یار (به استثنای موتور سیکلت)، محدوده ضلع غربی میدان هفت تیر حد فاصل خیابان زهره و خیابان قائم مقام فراهانی و طول خیابان شهید مطهری حد فاصل بزرگراه مدرس تا خیابان سهروردی ممنوع خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید