به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، سامانه‌های «اس-۳۰۰» و موشک‌انداز «توچکا-یو» به همراه پهپادها و تاسیسات نظامی اوکراین منهدم شدند.

انهدام ۲ سامانه دفاع هوایی «اس-۳۰۰» اوکراین

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ریانووستی نوشت: وزارت دفاع روسیه گزارشی از خسارات وارده به تأسیسات و تجهیزات نظامی اوکراین ارائه داد.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در جلسه توجیهی امروز سه شنبه اعلام کرد:

در طول شب، موشک‌های هوابرد نقطه زن نیروهای هوافضای روسیه به چهار مرکز نظامی اوکراین اصابت کرد که شامل دو منطقه با تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی دشمن و همچنین دو انبار مهمات در ناحیه «کورولکا» ( Kurulka) و «نوایا دمیتروفکا» ( Novaya Dmitrovka) در منطقه «خارکیف» بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی اوکراینی در جریان عملیات نظامی ویژه روسیه منهدم شده است، افزود: در مجموع ۱۴۱ فروند هواپیما، ۱۱۰ هلیکوپتر، ۵۸۳ هواپیمای بدون سرنشین، ۲۶۹ سامانه موشکی ضد هوایی، ۲ هزار و ۵۷۶ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۲۸۷ موشک انداز چندگانه، هزار و ۱۱۱ عراده توپ صحرایی و خمپاره انداز و همچنین ۲ هزار و ۳۲۹ دستگاه خودروی نظامی ویژه اوکراین منهدم شده‌اند.

کوناشنکوف همچنین ادامه داد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در شب گذشته ۱۳ پهپاد اوکراینی و دو موشک تاکتیکی «توچکا-یو» (Tochka-U) را سرنگون کردند.

همچنین دو سامانه پدافند هوایی «اس -۳۰۰» اوکراین، یک سامانه موشک انداز تاکتیکی «TOCHKA-U» و یک ایستگاه جنگ الکترونیک نیز منهدم شد.

وی در پایان افزود: عملیات تاکتیکی و هوانوردی نیروی زمینی ۸۷ تأسیسات نظامی اوکراین را هدف قرار داد.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال گذشته) عملیاتی نظامی را برای غیرنظامی و نازی زدایی کردن اوکراین آغاز کرد. به گفته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات «حمایت از افرادی است که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید