سمانه رستمی؛ هنرمند و گرافیسته. بسیار سفر کرده و تجربه داره، اون توصیفات جذاب و منحصر به فردی از عناصری که در سفرها نظرش رو جلب می‌کنن ارائه می‌ده. در سفری به کشور دیدنی ایتالیا، از شهر پر جاذبه‌ی رم بازدید می‌کنه و با یک عنصر ارتباطی در بافت شهر مواجه می‌شه که زبانزده. با ما همراه باشید تا با روایت سمانه بیشتر از پله‌های اسپانیایی شهر رم بدونیم.

روایت سمانه رستمی از پله‌های اسپانیایی در رم ایتالیا

سلام نو - سرویس گردشگری: سمانه راجع‌به معمار، تعداد، سال و علت ساخت و وجه تسمیه پله‌های اسپانیایی این‌طور می‌گه: "از شیب تند بین «پیازا دی اسپاگنا» و «پیازا ترینیتا دی مونتی» که می‌گذری به کلیسای «ترینیتا دی مونتی» در بالای پله‌ها می‌رسی. پله‌های اسپانیایی، در مجموع ۱۳۵ پله دارد (معمولاً برآمدگی سیستم فاضلاب را به عنوان پله‌ی اول اشتباه می‌گیرند) این پله‌ها در بین سال های ۱۷۲۵-۱۷۲۳ ساخته شد. طرح آن را معمار ایتالیایی «فرانچسکو دی سانکتیس» کشید و هزینه‌ی ساخت پلکان هم از میراث دیپلمات فرانسوی به نام «اتینه گوفیر» تأمین شد. در واقع پله‌های اسپانیایی برای ایجاد ارتباط میان سفارت اسپانیا و «کلیسای ترینیتا دی مونتی» که در آن زمان تحت سرپرستی پادشاه فرانسه بود، ساخته شد. سفارت اسپانیا در میدان پایین پله‌ها بود، بنابراین نام آن میدان به «پیازا دی اسپانیا» یا میدان اسپانیا تغییر یافت. نامی که بعدها بر این پلکان هم باقی ماند."

اون در ادامه بنایی که در بالای پله‌ها قرار گرفته رو توصیف می‌کنه: "کلیسای «ترینیتا دی مونتی» در بالای پله‌ها قرار دارد و برج‌های دوقلوی آن، تا خط افق کشیده می‌شود. در اواخر قرن پانزدهم میلادی، فقط چند کلیسای کوچک در آن محدوده وجود داشت. در سال ۱۴۹۵، پادشاه فرانسه «لویی دوازدهم»، هیئتی مخصوص احداث یک کلیسای جدید انتخاب کرد و به آنها مأموریت داد تا کلیسای بزرگی را به جای آن کلیساهای کوچک احداث کنند. ساخت کلیسا در سال ۱۵۰۲ میلادی آغاز شده و ده سال به طول انجامید. در سال ۱۵۸۵ میلادی، «پاپ سیکستوس پنجم» این کلیسا را رسماً مقدس و متبرک اعلام کرد."

روایت سمانه رستمی از پله‌های اسپانیایی در رم ایتالیا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید