نخست‌وزیر عراق در پیام تبریک خود برای دولت و ملت فرانسه پیشرفت و شکوفایی روزافزون را آرزو کرد.

پیام تبریک مصطفی الکاظمی به «امانوئل ماکرون»

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از بغداد الیوم نوشت: «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با انتشار یک پیام توئیتری انتخاب مجدد «امانوئل ماکرون» به عنوان رئیس جمهور فرانسه را به وی تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، وی با ابراز امیدواری نسبت به همکاری‌های مشترک بغداد - پاریس بر اساس منافع دو ملت، برای دولت و ملت فرانسه پیشرفت و شکوفایی روزافزون را آرزو کرد. گفتنی است، براساس نتایج رسمی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، «امانوئل ماکرون» با کسب بیش از ۵۸ درصد آرا پیروز این انتخابات شد.

نتایج نظرسنجی پای صندوق‌های رأی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هم از پیروزی امانوئل ماکرون با کسب ۵۸ درصد آرا حکایت داشت. در همین حال، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که طبق نتایج رسمی ماکرون با کسب ۵۸.۵۵ درصد از آرا پیروز این انتخابات شد و مارین لوپن رقیب وی ۴۱.۴۵ درصد از آرا را به خود اختصاص داد.

«مارین لوپن» رقیب ماکرون، در سخنانی پس از شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، کسب این میزان آرا را «یک پیروزی خیره کننده» برای خود برشمرد و وعده ادامه مسیر سیاسی‌اش را داد. گفتنی است که دور دوم رأی گیری برای انتخاب رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه برگزار گردید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید