۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 55352083

اولین آبشاری که توانسته خودش را در بین آبشارهای بزرگ کشور مطرح کند لوه است. این آبشار در فاصله ۱۴ کیلومتری غرب پارک ملی گلستان و در جنوب روستای لوه در شهر گالیکش قرار دارد و مجموعه آبشارهایی به همین نام نیز در اطراف آن است.

آیا به آبشار لوه سفر کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، آبشار لوه در گالیکش و استان گلستان واقع است. آبشار لوه در ۲۰ کیلومتری گالیکش و در ۵ کیلومتری جاده اصلی گلستان - مشهد و در کنار روستایی به نام لوه و در جنگلی انبوه با درختان پهن برگ واقع شده است. همجواری آبشار با پارک جنگلی گلستان ارزش ویژه‌ای به آن بخشیده است. گالیکش آبشارهای متعددی دارد که در این میان آبشار لوه با ۷۵ متر ارتفاع از آبشارهای دیدنی و کم ‌نظیر استان گلستان و در روستای لوه است.

مسیر جنگل لوه مسیری بسیار زیبا و در راه گلستان به خراسان است. آبشار لوه در موقعیت جغرافیایی E۵۵۳۹۵۹ N۳۷۲۱۲۰ در استان گلستان واقع است. این آبشار نزدیک شهرستان گالیکش است و برای رسیدن به آن باید از گرگان به سمت مشهد برانید خود مسیر گالیکش به لوه نیز بسیار زیباست زیرا در نزدیکی جنگل گلستان است.

آیا به آبشار لوه سفر کرده‌اید؟

اولین آبشاری که توانسته خودش را در بین آبشارهای بزرگ کشور مطرح کند لوه است. این آبشار در فاصله ۱۴ کیلومتری غرب پارک ملی گلستان و در جنوب روستای لوه در شهر گالیکش قرار دارد و مجموعه آبشارهایی به همین نام نیز در اطراف آن است.

از تقاطع راه اصلی تا این آبشارها نزدیک به ۵ کیلومتر فاصله است. مجموعه آبشارهای لوه از چندین آبشار کوچک و بزرگ به ‌صورت پلکانی تشکیل شده که هر کدام آنها، حوضچه‌هایی را تشکیل داده‌اند. ارتفاع  این آبشار به ۷۵ متر میرسد. همجواری این آبشار با پارک ملی گلستان و شاهراه تهران- مشهد، در کنار طبیعت زیبا و هوای لطیف آن، ارزش جهانگردی ویژه‌ای به آن بخشیده است.

آیا به آبشار لوه سفر کرده‌اید؟

طبیعت زیبای گلستان دیدنی های بسیاری دارد ولی جنگل زیبای لوه و آبشار آن چیز دیگری است که تنها با حضور و لمس آن می توان لذت واقعی طبیعت این منطقه را درک کرد. این آبشار در روستایی به همین نام در بیست کیلومتری شرق گالیکش واقع شده و هرساله بازدید کنندگان بیشماری دارد. آبشار لوه در امتداد یک شیب پلکانی به صورت طبیعی از صخره ها فرو می ریزد و دارای پنج طبقه است که در داخل دره ای به عمق ۳۵ متر و پوشیده از درختان جنگلی از قبیل ممرز، افرا توسکا واقع شده و در فصول بهار و تابستان، محیط زیبایی برای استراحت مشتاقان طبیعت فراهم می کند. همجواری این آبشار با پارک ملی گلستان و بزرگراه ارتباطی مشهد مقدس، ارزش توریستی ویژه ای به آن بخشیده است.

آبشار لوه و آبشار کوه سنگی که در فاصله دو کیلومتری جنوب روستای لوه و در ۲۴ کیلومتری شرق گالیکش واقع شده اند، در صورت توجه و سرمایه گذاری می توانند از مناطق خوب گردشگری استان گلستان باشند.

آیا به آبشار لوه سفر کرده‌اید؟

تبلیغات در خصوص این آبشار چندان زیاد نیست تنها یک تابلوی رنگ پریده ابتدای روستای لوه، اما اکثر آنهایی که راهی این روستا و آبشارش می‌شوند از طریق دوستان و آشنایان و یا بصورت اتفاقی راهی به این جنگل یافته‌اند که با توجه به زیبایی بی نظیر این آبشار به نظر می‌رسد می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری شهرستان و حتی استان گلستان باشد.

دوربین عکاسی و فیلم برداری، تجهیزات ایمنی، لباس مناسب و غذابی کافی برا مراجعه به لوه به همراه داشته باشید. در ضمن از ریختن زباله های خود در این جنگل بکر خودداری کنید و در صورت مشاهده زباله برای کمک به محیط زیست پلاستیک برای جمع آوری زباله ها به همراه داشته باشید.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید