امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه روز گذشته برای دومین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیروز شد.

تعدادی از رهبران عرب انتخاب مجدد ماکرون را تبریک گفتند

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از روسیا الیوم نوشت: شماری از سران و رهبران عرب پیروزی «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه را در دور جدید انتخابات ریاست جمهوری این کشور به وی تبریک گفتند.

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر با انتشار پیامی در توئیتر با آرزوی موفقیت برای ماکرون تاکید کرد که روابط مصر و فرانسه از نظر تاریخی نزدیک و رو به رشد بوده است و ما مشتاق ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی‌های متقابل در مورد تعدادی از پرونده‌های منطقه‌ای و بی‌المللی مورد علاقه مشترک هستیم.

«خلیفه بن زاید»، رئیس امارات و تعدادی دیگر از مقامات این کشور نیز با ارسال پیام تبریک به ماکرون بر لزوم توسعه روابط دو جانبه در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

«سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی هم در پیام‌های جداگانه با تبریک پیروزی ماکرون خواستار رشد و شکوفایی روزافزون فرانسه شدند.

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین و «هیثم بن طارق»، پادشاه عمان هر یک در پیام‌های تبریک جداگانه ای به ماکرون خواستار توسعه روابط دو جانبه با فرانسه شدند.

رهبران کشورهای عراق، موریتانی و فلسطین نیز ضمن تبریک پیروزی ماکرون بر لزوم همکاری‌ها با فرانسه برای تقویت امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید